رئیس جمعیت هلال احمر تایباد از امدادرسانی به ۸۵ گردشگر گرفتار در سیلاب روز گذشته در منطقه کرات این شهرستان خبر داد.

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در پی بارش باران و جاری شدن رواناب در برخی از مناطق شهرستان تایباد، به ۸۵ گردشگر گرفتار در سیلاب توسط نیرو‌های نجاتگر امدادرسانی شد.

وی افزود: این افراد روز گذشته برای گردش به منطقه کرات و تفرجگاه‌های آنجا رفته بودند که با تداوم ریزش نزولات جوی، در محاصره سیل و رواناب گرفتار می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: همزمان با این واقعه، یک تیم امداد و نجات که متشکل از ۲ دستگاه خودروی سنگین و ۶ نفر امدادگر بودند؛ در پی تماس تلفنی مردم با مرکز کنترل عملیات هلال احمر به محل بند کرات، واقع در جنوب شهرستان، اعزام شدند.

رمضانی بیان کرد: علاوه برای امدادگران هلال احمر، نیرو‌ها و تجهیزات لجستیکی راهداری، دهیاری روستای کرات، آتش نشانی کرات و پلیس راه با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان تایباد برای کمک به افراد محاصره شده در سیل بسیج شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات امداد و نجات در منطقه کرات، از ظهر تا اواخر وقت شب به طول انجامید و پس از انتقال افراد به نقطه امن، بسته‌های غذایی اضطراری میان نجات یافتگان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد خاطرنشان کرد: اکیدا توصیه می‌شود که مردم در هنگام بارش شدید باران به هشدار‌های هواشناسی توجه کنند و از اتراق و توقف در کنار مسیل‌ها به شدت بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار