حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: در این پروژه به جای استفاده از کابلهای حجیم برای انتقال سیگنال از کنترلر به فانوسهای چراغ راهنمایی، تنها یک رشته کابل دیتا به صورت لوپ در سراسر تقاطع کشیده شده و از طریق encoding و decoding عملیات انتقال سیگنال چراغهای راهنمایی را انجام خواهد داد.
برادران تصریح کرد: قبل از سال جدید پروژهای به عنوان تبدیل کابلهای سیگنال به کابلهای دیتا با همکاری تعدادی از شرکتهای دانشبنیان در این شرکت در دست انجام است که تاکنون نتایج خوبی اخذ شده است.
وی با اشاره به مزایای این طرح از جمله کاهش مصرف کابل و اختلاف انرژی، رفع احتمال برق گرفتگی چراغهای راهنمایی و نگهداشت آسانتر و ارزانتر تقاطعات و خرابی کمتر، خاطر نشان کرد: حداکثر تا پایان بهار سال جاری نتیجۀ عملی آن را در تقاطعات شاهد خواهیم بود.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرهای کشور، انتقال سیگنال چراغهای راهنمایی و رانندگی از کنترلر به فانوسهای چراغ راهنمایی منصوبه در تقاطعات از طریق کابلهای ۱۶ رشته، ۱۰ رشته و ۴ رشتۀ مسی صورت میگیرد توضیح داد که علاوه بر هزینۀ و حجم بالای کابلهای استفاده شده در تقاطعات، برای سارقان جذاب بوده و به همین دلیل و همچنین موش خودرگی، باعث قطع شدن چراغهای راهنمایی تقاطعات شده و به وقت و سلامت روان شهروندان آسیب میرساند.