محمدرضا انگشتباف،مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پروژه مونوریل در شهر قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تجهیزات مخابراتی پروژه مونوریل به گمرک قم انتقال پیدا کرد و پیگیریهای لازم جهت خروج تجهیزات مونوریل از حالت متروکه انجام شد.
وی با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای ادامه پروژه مونوریل تا منطقه پردیسان افزود: در این زمینه نیاز به مطالعات کارشناسی برای تصمیمگیری ارکان مسئله وجود داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه در سال گذشته مطالعاتی در جهت ساماندهی پروژه مونوریل انجام شد، خاطرنشان کرد: رئوس این مطالعات شامل دریافت و بررسی اطلاعات موجود و فرادست و شناخت وضع موجود، پاسخ به سوالات کلیدی پیاده سازی مونوریل، معرفی سناریوهای ممکن برای توسعه مونوریل به سمت پردیسان و ارزیابی سناریوهای پیشنهادی برای توسعه مونوریل به سمت این شهرک بود.
انگشتباف با اشاره به نتیجه مطالعات انجام شده ابراز کرد: بر اساس مطالعات انجام شده خطوط ریلی مصوب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم یعنی خط یک و دو متروی قم، دارای منافع مالی و اقتصادی بیشتری نسبت به گزینههای پیشنهادی جدید است.
وی با بیان اینکه به عقیده مشاور اجرای پروژه مونوریل تا پردیسان توجیه فنی و اقتصادی ندارد، گفت: تصمیمات درباره این پروژه مبنی بر فعال کردن آن و خارج کردن از حالت فعلی توسط سازمان پیگیری میشود تا نتیجه مطالعات تکمیلی برای انتخاب مسیر توسعه پروژه مونوریل مشخص شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهر قم مطرح کرد: تکمیل خدمات پست برق ۶۳ کیلوولت نواب و تحویل آن به شرکت برق منطقهای و تکمیل مدارک پروژه مونوریل و ارسال به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر اقدامات این حوزه بود.
انگشتباف در پایان با اشاره به پیگیری تعیین تکلیف مونوریل بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به قم یکی از پروژههای محوری مونوریل خواهد بود.