سد البرز سرریز شد + فیلم

آب سد البرز پس از بارش‌های اخیر سرریز کرد.

جواد دادویه مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: آب سد البرز واقع در منطقه لفور سوادکوه شمالی با تکمیل ظرفیت ۱۴۲ میلیون مترمکعبی آن در پی بارندگی‌های اخیر، سرریز شده است.

او افزود: اکنون با توجه به وضعیت مناسب روان آب‌های رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب ۱۰ میلیون متر مکعب بر ثانیه شکل گرفته که در حال تخلیه است.

دادویه، با اشاره به اینکه سد البرز در حد فاصل ۲ رودخانه سیاهرود و بابلرود، علاوه بر تامین آب کشاورزی و آشامیدنی منطقه در سال‌های اخیر نقش کنترل سیلاب را نیز داشت، گفت: این سد با ارتفاع ۷۸ و طول تاج ۸۵۰ متر، تامین کننده آب ۵۴ هزار هکتار زمین کشاورزی و آب آشامیدنی ۳۳۰ لیتر در ثانیه برای شهر‌های گروه الف شامل بابل، هادی شهر، بابلسر و امیرکلاست.

سد لفور در شهرستان سوادکوه شمالی استان مازندران و ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل قرار دارد. این سد سنگریزه‌ای با هسته رسی با ارتفاع از پی ۷۸ متر و طول تاج ۸۳۸ متر و حجم مخزن ۱۵۰ میلیون متر مکعب بروی بابلرود ساخته شده است که تامین کننده آب ۵۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و آب شرب ۳۳۰ لیتر در ثانیه برای شهر‌های گروه الف شامل بابل، هادی شهر، بابلسر و امیرکلا است که در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ به علت بارش‌های باران روز‌های اخیر سرریز شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی صابری
۱۴:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا شکرت
آخرین اخبار