معرفی برترین های رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قزوین

برترین‌های رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قزوین معرفی شدند.

علیخانی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در مراسم اختتامیه رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قزوین گفت: رویداد استانی «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در بخش‌های خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی برگزار و ۴۰۰ اثر ارسال شد.

علیخانی افزود: در این مراسم آثار ۱۷ نفر انتخاب و از صاحبان آنها تجلیل شد.

وی اضافه کرد: استان قزوین جزء ۱۵ استان برتر در افزایش فرزند آوری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: از سال ۱۴۰۰ که قانون جوانی جمعیت ابلاغ شد فعالیت‌هایی را آغاز کردیم و در سال ۱۴۰۱ گام‌های اول، دوم و سوم برداشته و سند راهبردی برای آنها نوشته شد.

علیخانی افزود: در مرحله اول هوشیار سازی و مرحله دوم جبهه سازی انجام شد و در حال حاضر در همه دستکاه رابطان جمعیت فعالند.

وی اضافه کرد: در حوزه جوانی جمعیت از ۲۹ شاخصی که ثبت احوال اعلام کرد ۵ مسئله شناسایی شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ازدواج دیرهنگام، فاصله ازدواج و فرزند اول، فاصله بین فرزند اول و دوم از جمله مواردی است که در این زمینه شناسایی شده است.

علیخانی افزود: شهرستان قزوین از نظر تعداد شاخص‌های بحرانی رتبه اول را در استان دارد.

وی اضافه کرد: بعد از شناسایی‌ها مسائل، تا سطح روستا‌ها موالید و ازدواج مطلوب مشخص شد و در قالب کتابچه در اختیار فرمانداران قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: در حوزه جوانی جمعیت، طرح فتحان هم یک اتفاق خوبی است که افتاده و به صورت چهره به چهره انجام خواهد شد.

ولایتمدار نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک هم با بیان اینکه جمعیت مولفه قدرت است، گفت: امروز تمام مولفه‌های قدرت در دنیا توسط اربابان کفر در اختیار رژیم صهیونیستی است ولی اسراییل در حال فرو پاشی است چراکه مولفه جمعیت را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.