کلمبیا در رام‌الله سفارت افتتاح می‌کند

وزیر خارجه کلمبیا خبر داد گوستاوو پترو رئیس جمهوری این کشور دستور داده است سفارت بوگوتا در شهر رام‌الله افتتاح شود.

 لوئیس گیلبرتو موریلو وزیر خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه خبر داد، گوستاوو پترو رئیس جمهوری این کشور دستور داده است سفارت بوگوتا در شهر رام‌الله افتتاح شود.

به گزارش رویترز، موریلو به خبرنگاران گفت: پترو دستور داده است سفارت کلمبیا در رام‌الله افتتاح شود. این گام بعدی ما (در قبال فلسطین) است.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در ماه‌های گذشته بشدت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرده و از دیوان بین‌المللی کیفری خواسته است برای نتانیاهو نخست وزیر این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

پترو همچنین با بیان اینکه «اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد»، به روابط با رژیم صهیونیستی که تا کنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای بوگوتا از نظر امنیتی و همچنین در حوزه تجاری بوده است، پایان داد.

پترو در واکنش به اظهارات نتانیاهو که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، گفت که وی یهودستیز نیست بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

رئیس جمهوری کلمبیا تاکید کرد: یهودی‌ها نباید معمار یک نسل‌کشی باشند، با این دلیل که خود از آن رنج برده‌اند. همانطور که نسل‌کشی یهودیان در اروپای نازی غیر قابل قبول است، نسل‌کشی فعلی علیه مردم فلسطین نیز غیر قابل قبول است. انداختن بمب بر روی هزاران کودک، زن و سالخورده بی‌گناه، از شما قهرمان نمی‌سازد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
بهترین کار رو کلمبیا در قبال فلسطین انجام می‌دهد. دیگر کشورها هم باید در سراسر خاک فلسطین سفارت ایجاد کنند تا اسرائیل و جلاد خونخوارش نتانیابو در صورت حمله به سفارتهای مورد حمله کشورها قرار بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
عزیز دلی کشور با شکوه و حق طلب
ممنون .در سایه حق سربلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
درود بر کلمبیا و رئیس جمهور شجاع اش...
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار