روستاییان اراکی سوگوار شهید جمهور

دولت سیزدهم برخواسته از مردم و می‌توان گفت اجتماعی‌ترین دولت کشور بود که بخش مهمی از این مردمی بودن وام‌دار منش خودمانی و مردمی شهید جمهور بود، مرد بزرگی که روستای جاده خاکی کشور را با شعف بیشتری نسبت به خیابان‌های تهران منتهی به پاستور طی می‌کرد.

همین ساده گزینی و همراهی با مردم او را به شخصیتی محبوب بین همه آحاد جامعه تبدیل کرده بود و این دلبستگی شاید بین روستاییان نمایان‌تر هم بود چراکه گشاده‌رویی رییس جمهور حس یکی بودن و همراهی را به آن‌ها القا می‌کرد.

اقتصاد و توسعه روستاها از دغدغه‌های همیشگی شهید آیت‌الله رییسی بود و در تمامی سفرهای استانی خود از نزدیک با مردم روستاها گفت و گو و خود را نه در کلام که در رفتار خادم مردم و دست بوس کشاورز نشان داد.

همین نزدیکی و یکدلی رییس جمهور شهید با تمامی اقشار جامعه او را به شخصیتی محبوب بین روستاییان تبدیل کرده بود و امروز شاهد سوگواری روستاییان استان مرکزی برای شهادت این مرد بزرگ و یارانش هستیم.

علی اسماعیلی از روستای ابراهیم آباد اراک که ۴۰ سال سن دارد و در این روستا صاحب یک سوپرمارکت است، می‌گوید: همان ساعت‌های ابتدایی انتشار خبر حادثه برای رییس جمهور همه خانواده پیگیر اخبار تکمیلی بودیم و برای سلامتی این سید شهید دست به دعا برداشته بودیم.

وی ادامه می‌دهد: باور شهادت رییس جمهور سخت است، با اینکه سه سال از مدت ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی سپری شده بود، اما در تغییرات روستا حضور او و تصمیم‌هایش احساس می‌شد و اقدامات متعددی در این مدت انجام شد.

فاطمه رحمتی از اهالی روستای گوار نیز می‌گوید: آیت‌الله رییسی خاکی و مردمی بود و به واقع این حس را داشتیم که یکی از خود ما است و فاصله‌ای احساس نمی‌کردیم.

وی ادامه می‌دهد: از آغاز زمان ریاست جمهوری‌ شهید رئیسی تحول روستا را به چشم دیدیم، همین بهبود روشنایی روستا، بهتر شدن وضعیت دامداری که همسر خود من قبل از ریاست جمهوری این شهید بزرگوار در حال ورشکستگی بود و امروز بدون مشکل دامداری انجام می‌دهد را نمی‌توان انکار کرد و واقعا به فکر مردم بود و امروز ناراحتی عمیقی برای از دست دادن این مسئول داریم.

جعفر جمالی ساکن روستای جمال آباد اراک نیز با اشاره به بهبود وضعیت کسب و کار و مرغداری‌اش می‌گوید: هیچ فردی منکر تغییر مثبت در روستاها بعد از آمدن سید شهید نیست، آیت‌الله رییسی یک مسئول متعهد بود و برای روستاییان خیر و برکت آورد و هنوز از دست دادنش را باور نمی‌کنم.

وی ادامه می‌دهد: انگار از زرق و برق و دنیا دور بود و همین روح بزرگش باعث شد روز میلاد امام رضا(ع) از دنیا برود، او که رفت من به حال خودمان تاسف می‌خورم که یک فرد کارآمد و دلسوز را از دست دادیم.

مرتضی شهسواری از مردم روستای شهسوار اراک نیز با ابراز تاسف از شهادت آیت‌الله رییسی می‌گوید: دغدغه این مرد بزرگ نسبت به اصلاح وضعیت روستا و اقتصاد روستا شایسته تحسین بود.

وی عنوان می‌کند: برنامه‌های رییس جمهور شهید را برای روستا پیگیری می‌کردم و امید در دل جوانان برای ماندگاری در روستا و داشتن زندگی مناسب زنده شده بود و اصلا تصور نمی‌کردیم به این زودی این مرد خدا را از دست بدهیم.

در بیشتر سردرب خانه‌ها و معابر پرچم سیاه آویزان شده است و روستاییان در اندوه از دست دادن رییس جمهورشان هستند، در محله و اجتماعی نیست که قدم گذاری و صحبت از این واقعه و تاسف بر آن نباشد.

نکته قابل توجه اذعان مردم با هر سن و سطح سوادی به مردمی بودن و مسئول بودن سید شهید است، اغلب با جمله "حیف از این مسئولی که از دست دادیم" تاسف خود را ابراز می‌کنند، آیت الله رییسی در دل‌های مردم رسوخ پیدا کرده بود و می‌توان گفت مردمی‌ترین رییس جمهور در چند دهه اخیر بوده است.

اصلاح و توسعه سیستم روشنایی روستاها، تامین نهاده‌های دامی، تامین نهاده طیور، توجه به آبیاری نوین در بخش کشاورزی و مزارع، توجه به ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها برای حفاظت از زحمات کشاورزان، توسعه راه‌های روستایی از جمله اقدامات رییس جمهور شهید در بخش روستایی کشور بود که در مدت کوتاه سه سال به خوبی مدیریت و انجام شد.

۵۲۲ کیلومتر از شبکه توزیع برق استان مرکزی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم انجام شد و امروز تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار این استان برق‌ دارند.

در مدت ۲ سال از عمر فعالیت دولت مردمی ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در سطح ۱۲ شهرستان استان مرکزی ایجاد شد.

توجه ویژه‌ای در دولت سیزدهم به ساخت، توسعه و ارتقای کیفیت راه‌ها شده که بر این اساس اعتبارات مناسبی برای تحقق این مهم به استان مرکزی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابلاغ و تخصیص یافت.

زیرسازی و آسفالت جاده ۳۵ روستای استان مرکزی در مدت ۲ سال گذشته انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آسفالت جاده‌های روستایی ۲۰ خانوار استان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.