نجات سرنشینان شناور صیادی سانحه دیده در چالوس

با تلاش و اقدام بموقع همیار ناجی بندر نوشهر همه سرنشینان شناور شناور صیادی سانحه دیده در آب‌های ساحلی محدوده شهرستان چالوس نجات یافتند.

علی اصغر صادقی سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: یک فروند شناور صیادی بعلت مواج بودن دریا و عدم توانایی جهت بازگشت به ساحل به همراه سه سرنشین در منطقه رادیو دریا چالوس از طریق سامانه ۱۵۵۰ با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر (MRCC) تماس گرفته و اعلام اضطرار می‌نماید.

او افزود: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر (MRCC)، به محض دریافت پیام، بی درنگ با همیار ناجی منطقه اضطرار (آقای حسن زاده) تماس گرفته و نسبت به اعزام آن به موقعیت تقریبی شناور و عملیات جستجو و نجات اقدام می‌نماید.

صادقی ادامه داد: شناور همیار ناجی پس از رسیدن به محل مورد نظر و اجرای عملیات جستجو، ساعت ۱۰:۲۵ طی تماس با MRCC بندر نوشهر از پیدا شدن شناور به همراه ۳ نفر سرنشین آن در صحت و سلامت کامل و انتقال آنان به ساحل خبر داد.

سرپرست معاونت امور دریایی با قدردانی از تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر و همیار ناجی منطقه، گفت: دریانوردان و مالکان شناور‌ها به پیامک‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی دریایی که روزانه از کانال ۱۸ و ۶۹ VHF و توسط MRCC بندر نوشهر اعلام می‌گردد توجه نموده و از هرگونه تردد دریایی در شرایط نامناسب جوی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار