افزایش ۶۵ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دولت سیزدهم حدود ۶۵ درصد افزایش یافت و از تعداد ۵۷ شرکت به ۹۴ شرکت رسیدیم.

سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه (تیرماه سال ۱۴۰۱) از دستاورد‌های دانش‌بنیان بازدید و از نزدیک با شرکت‌ها گفتگو کردند که این بازدید برای دانش‌بنیان‌ها و زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان یک اتفاق ویژه بود.

وی ادامه داد: در همان‌جا با حضور رئیس‌جمهور تصمیماتی گرفته شد، از جمله راه‌اندازی شبکه فناوری استان که در تلاش هستیم امسال فاز اول آن را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین آیت‌الله رئیسی نگاه و حساسیت‌ویژه‌ای نسبت به تولید محصولات داخلی داشتند مبنی بر اینکه از آن محصول وارداتی به کشور نداشته باشیم تا از تولید داخل حمایت شود.

وی از نگاه ویژه دولت به رشد کمی و کیفی شرکت‌ها دانش‌بنیان و فناور سخن گفت و تصریح کرد: ما ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را دولت سیزدهم تشکیل دادیم که به ریاست استاندار چالش‌ها و مشکلات شرکت‌ها پیگیری می‌شود.

آزادی تصریح کرد: اگر در حال حاضر بیش از ۲۰ محصول دانش‌بنیان داریم که یا تنها تولیدکننده آن در کشور هستیم و یا در بالاترین سطح کیفی کشور تولید شده به گونه‌ای که از واردات آن محصول به کشور جلوگیری شده؛ نتیجه همان دغدغه‌ها و حساسیت‌های بوجود آمده، است.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دولت سیزدهم حدود ۶۵ درصد افزایش یافت و از تعداد ۵۷ شرکت به ۹۴ شرکت رسیدیم و این در حالی است که بیش از ۵۰۰ واحد فناور هم داریم که پتانسیل ویژه‌ای برای تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند که با احتساب آن می‌توان گفت رشد ۱۰۰ درصدی در این بخش را داشته‌ایم.

آزادی، از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۱۰ کشور خبر داد و گفت: محصول تولیدی در عرصه‌های کشاورزی، صنایع شیمیایی، تولید انیمیشن‌ها و حوزه‌های مرتبط مورد پذیرش و درخواست دیگر کشور‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: این نگاه ویژه سبب حرکت از اقتصاد مبتنی بر نفت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد ارزش‌افزوده مبتنی بر دانش شد.

وی افزود: به واسطه اتفاقات افتاده در بحث معافیت‌ها و ریل‌گذاری‌های مناسب بی‌نهایت به آینده شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان خوش‌بین هستم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.