سندرز: باید به بربریت اسرائیل در غزه پایان داد

برنی سندرز می‌گوید جهان نمی‌تواند اجازه دهد که بربریت اسرائیل در غزه ادامه یابد.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پستی در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به دستورات قبلی یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به نیروهایش برای تحمیل "محاصره کامل نوار غزه" نوشت: این کاری است که آنها انجام داده اند؛ از ارسال غذا، سوخت و برق به سرزمین فلسطین جلوگیری می‌کنند.

سندرز اظهارات گالانت در باره اینکه در غزه با حیوان‌های انسان نما می‌جنگند محکوم کرد.

او افزود: جامعه جهانی نمی‌تواند اجازه این وحشیگری را بدهد.

سندرز پیشتر اعلام کرد که اگر اسرائیل بخواهد عملیات نظامی را در شهر جنوبی رفح در غزه انجام دهد، باید تمام کمک‌های نظامی ایالات متحده به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خاتمه یابد.  او با حمایت از تهدید تعلیق ارسال سلاح به اراضی اشغالی، تاکید کرد که واشنگتن نباید شریک قتل عام غزه باشد.

برخی دموکرات‌ها به ویژه قانونگذاران دموکرات ترقی خواهی همانند برنی سندرز، رشیده طلیب، الکساندریا اوکاسیو کورتز و ایلهان عمر به دنبال آن هستند که ارسال تسلیحات به تل آویو را محدود کرده و قوانینی به منظور عدم استفاده از این تسلیحات علیه غیرنظامیان به اسراییل تحمیل کنند.

از ۷ اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته، بیش از ۱۱۳۰۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن و حدود ۱۰ هزار نفر همچنان مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و همچنین علی‌رغم درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت انسانی در غزه، به جنگ ادامه می‌دهد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتشان کند این وحشی ها رو
آخرین اخبار