احداث ۲۵۲ سایت جدید تلفن همراه در استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از احداث ۲۵۲ سایت جدید ارتباطی در راستای بهبود شرایط پوشش آنتن‌دهی و اینترنت تلفن‌های همراه در استان خبر داد.

شهریار سرداری با اشاره به احداث ۱۹۰ سایت نسل دوم در استان اظهار کرد: تعداد سایت‌های تلفن همراه نسل دوم در استان اردبیل سال ۱۴۰۱ حدود ۷۸۶ سایت بود که در سال ۱۴۰۲ به ۹۷۶ سایت افزایش یافت.

او اضافه کرد: تعداد سایت‌های تلفن همراه نسل سوم در سال ۱۴۰۱ هم ۶۹۷ سایت بود که در یک سال گذشته به ۷۰۷ سایت رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین گفت: طی این مدت ۴۹ سایت نسل چهارم در این مدت ایجاد شد و مجموع سایت‌های تلفن همراه نسل چهارم استان از ۶۳۹ سایت در سال ۱۴۰۱ به ۶۸۸ سایت افزایش یافت.

سرداری راه‌اندازی سه سایت نسل پنجم را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: سایت تلفن همراه نسل پنجم استان اردبیل در مجموع سه سایت در سال ۱۴۰۱ بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌ها و دریافت مجوز‌های لازم ۲ سایت دیگر هم ایجاد شد و در سال ۱۴۰۲ تعداد آنها به پنج سایت رسید.

او در ادامه بیان کرد: همچنین در این مدت ۲۴ سایت شرکت رایتل به فناوری نسل چهارم (۴ G) در استان اردبیل ارتقا یافت که تاثیر بسزایی در ارتقای کمی و کیفی سطح پوشش آنتن‌دهی و اینترنت تلفن‌های همراه در نقاط مورد نظر داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل عنوان کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در یک سال گذشته در مجموع تعداد مشترکان اینترنت همراه در استان اردبیل در پایان سال ۱۴۰۲به حدود یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۵۷۴ مشترک رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.