آیت الله ناصری گفت: تواضع و اخلاص، دلسوزی برای مردم، تبعیت از ولی‌فقیه و احقاق حق از ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله رییسی بود.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد، رئیس‌جمهور شهید ایران را خدمتگزاری صادق توصیف کرد که همواره آمادگی حضور در صحنه برای حل مشکلات مردم را داشت.

وی گفت: ایشان در مقام و حین خدمتگزاری به ملت، جان خود را از دست داد و شاهد بودیم که مردم چگونه به‌خاطر از دست دادن ایشان، غمگین شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه یزد  اظهار داشت:  رفتار و کردار  شهید  آیت‌الله رییسی باید برای مسئولان الگو باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: خدای متعال به وسیله شهادت این عزیزان، دین و اسلام را یاری و دشمنان را منکوب می‌کند. خداوند عنایت‌هایی به این ملت و اسلام دارد که باید قدر آن را بدانیم و از این عنایات خداوند استفاده کنیم.

وی درباره شهید رئیسی خاطرنشان ساخت: این عزیز ما انسانی بود که دارای صفات پسندیده از جمله عالم، مجاهد در راه خدا، مردمی، با کفایت، خادم الرضا، بزرگوار، از خود گذشته، بی تکلف و بسیاری صفات پسندیده دیگر بود، اما دو خصلت خیلی خوبی که باید همه داشته باشند در ایشان بود که نخستین آن برای خدا کار کردن، نیت صادق داشته و با صداقت بودن هم با خدا و هم با مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اینکه انسان صادقانه وارد شود و صادقانه هم از مسیر و تکامل بیرون برود و به سمت عرش اعلی برود صفت بسیار خوبی است که مسئولان ما باید داشته باشند و آیت الله رئیسی آن را به خوبی داشت.

وی افزود: این خدمتگزاری که در وجود آیت الله رئیسی بود یک صفت بسیار خوبی بود که واقعا نمایان گشت. در مسیر حق قرار داشت، همت بلند و نیت خالص داشت و به دور و بر خود نگاه نمی‌کرد بلکه ارتباطات ایران را با خارج از کشور به خوبی ایجاد کرد به گونه‌ای که احترام و شان ملت ایران را بالا برده بود.

امام جمعه یزد با اشاره به جذبه آیت الله رئیسی نزد سران کشور‌های جهان بیان کرد: امیدواریم که خداوند برای ما جبران کند و انسان‌های وارسته‌ای را برای ما قرار دهد که این مسیر را طی کند و امیدواریم که خداوند همیشه مقام معظم رهبری را سلامت بدارند تا این انقلاب را در مسیر خودش هدایت فرمایند.

مردم وفاداری خود را در تشییع شهید رئیسی نشان دادند

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه مردم ایران در شهر‌های مختلف واقعا وفاداری خود را نشان دادند، گفت: مردم ما همان مردمی هستند که امام آنها را تربیت و هدایت کرد و فرقی نمی‌کند که دهه شصتی، هفتادی، هشتادی یا نودی باشند، آنان همیشه پشتیبان انقلاب و اسلام هستند و با وجود همه دروغ‌ها و شایعات در فضای مجازی، اینگونه در صحنه حضور داشتند و باید قدر این مردم محترم را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: از بچه کوچک تا بزرگان در این مسیر حضور داشتند و مسئولان واقعا باید با تمام توان به این مردم خدمت کنند و برای رفع مشکلات آنها اقدام داشته باشند.

مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور پیگیری شود

وی ادامه داد: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، جلسات تهران، مصوباتی داشتیم که به همه مسئولان توصیه و سفارش اکید داریم که این مسائل را به صورت دقیق و با تمام توان پیگیری کنند که به سرانجام برسد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: از مردم و مسئولان می‌خواهیم که همیشه پای کار انقلاب و اسلام باشند و انشاالله خدای متعال هم برای ما این ضایعه دردناک را جبران می‌کند.

مردم هر شایعه و خبری را بدون بررسی قبول نکنید

آیت الله ناصری گفت: انسان مومن، عاقل است و نباید هر شایعه و خبری را بپذیرد، این چیزی است که دشمن می‌خواهد که مردم ما هر دروغ و شایعه‌ای را قبول کند. در روایت‌ها داریم اگر کسی چیزی را بشنود و به سرعت و بدون تحقیق قبول کند و به نقل آن بپردازد، احمق است و ما نباید در این مسیر باشیم.

وی با اشاره به تشکیل مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این مجلس به دستور مقام معظم رهبری در زمان خودش تشکیل شد و کار و وظیفه این مجلس دقت در مسائلی است که مربوط به ولایت، مطالبات رهبری، نگاه عمیق به حرف‌ها، دقت در برنامه‌ها و اینکه مجموعه موارد متعلق به ولایت و رهبری است را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان به پایان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس دوازدهم از چند روز آینده شروع می‌شود و به نمایندگان توصیه می‌کنیم که قوانین را به خوبی مطالعه کرده و جهانی فکر کنند و آینده را در نظر داشته باشند.

نمایندگان مجلس از مشورت نخبگان بهره بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: نمایندگان باید به عمق اسلام، انقلاب رهبر و امام دقت کرده و اینها را با هم بسنجند و به تصویب قوانینی بپردازند که برای آینده این کشور و انقلاب تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: قوانینی که فکر نکرده هستند و حساب شده نیستند و ممکن است مدام تغییر کند را نباید در برنامه‌ها داشته باشیم، گرچه شورای نگهبان به این موارد نظارت دارد ولی باید این را نمایندگان هم به صورت ویژه در نظر داشته باشند.

امام جمعه یزد افزود: نمایندگان باید از افکار و عقل دیگران استفاده کرده و در کمیسیون‌ها هم از فکر و مشورت نخبگان استفاده کرده و بهترین تصمیم‌ها را برای تصویب قوانین داشته باشند.

 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.