سوم خرداد سالروز یک حماسه بزرگ و ماندگار است

یکی از رزمندگان دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: سوم خرداد، حماسه بزرگ، باشکوه و ماندگار آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی است.

غلامحسین زرگر  بیان کرد: سوم خرداد سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین و بهترین عملیات دوران دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی بود.
 
 وی افزود: در جنگ ایران و عراق صدام که با ارتش تا دندان مسلح در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، به ایران حمله کرد و دستور دارد، طی یک روز خرمشهر، سه روز خوزستان و نهایتاً یک هفته تهران، را تصرف کند، اما نیروهایش که از بصره برای تصرف سه‌روزه خوزستان با پنج لشکر به جنگ آمده بودند، به مدت ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر با دفاع جانانه نیرو‌های مسلح زمین‌گیر می‌شوند.
 
 
 وی یادآور شد: شهید محمد جهان‌آرا با نیرو‌های جان‌برکف به دفاع از خرمشهر در جبهه حق علی باطل پرداخت، همچنین نیرو‌های سپاه به فرماندهی سردار شمع خانی در کنار گروه‌های مردمی مدافع ایستادگی کردند، اما در نهایت نیمی از خرمشهر تا رودخانه کارون که پلی بر روی آن قرار گرفته و شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند به دست نیرو‌های دشمن افتاد.
 
 
 
 راوی دفاع مقدس در ادامه اذعان کرد:، چون صدام نتوانست خوزستانی که سه روز فرصت و مأموریت برای آن در نظر گرفته بود، از ایران جدا کند به یکی از فرماندهان دستور می‌دهد روی دیوار‌ها بنویسد، 《آمده‌ایم تا بمانیم》و این یعنی کسی نمی‌تواند ما را از خرمشهر بیرون کند.
 
 
 وی اظهار کرد: سپهبد علی صیاد شیرازی با ترکیب مقدس نیرو‌های ارتشی و سپاه، عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی بن ابی‌طالب را با چهار قرارگاه عملیاتی قدس، نصر، فتح و فجر شروع می‌کنند و نهایتاً در ساعت ۱۲ ظهر سوم خرداد ۱۳۶۱ خرمشهر آزاد می‌شود.
 
 
 زرگر خاطرنشان کرد: جوانان ما بدون دادن هیچ‌گونه امتیاز و دادن یک وجب از خاک مقدس ایران، بااراده و توان نیرو‌های قدرتمند آن زمان خرمشهر را آزاد کردند.
 
 وی افزود: عملیات بسیار بزرگی بود که در آن هویزه، طلاییه، کوشک، پادگان حمید، جاده اهواز به خرمشهر و نهایتاً خود خرمشهر آزاد شد، بیش از ۱۹ هزار اسیر و تعداد زیادی تانک و توپ و نفربر و عدوات زرهی، پرنده‌های عراق از جمله ۵۳ فروند بمب‌افکن و سه فروند بالگرد منهدم شد.
 
 این رزمنده دفاع مقدس گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر، بهترین و طولانی‌ترین عملیاتی است که توفیقات زیادی نصیب رزمندگان اسلام در آن ایام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار