هشدار نارنجی هواشناسی مازندران؛ باران و سیل در راه است

هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق کوهستانی استان هشدار داد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر امروز شنبه تا روز یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، مه، وزش باد به نسبت شدید، رعد و برق و با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران، کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام و نسبت به وقوع آنها در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها، بستر مسیل و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

بر اساس گزارش هواشناسی آسمان استان امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود

روز‌های دو‌شنبه و سه‌شنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده همراه خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.