بازبینی شبکه حمل و نقل همگانی با توسعه خطوط مترو در شهر تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از بازبینی شبکه حمل و نقل همگانی شهر تهران بر اساس توسعه خطوط مترو خبر داد.   

 شهریار افندی زاده مدیرعامل سازمان حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه شبکه حمل و نقل همگانی پایتخت و نقشه راه توسعه آن بطور مستمر پایش و بازبینی می‌شود، گفت: بر اساس طرح جدید، طی سال‌های آینده در افق طرح، احداث ۴ خط مترو داخلی، احداث و توسعه ۲ خط اکسپرس و احداث خط قطارسبک شهری به این شبکه اضافه می‌شود.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مطالعه حمل و نقل همگانی یکپارچه (مسیر، ناوگان، ایستگاه‌ها و پایانه ها) را با هدف بازبینی مدل طراحی شده شبکه حمل و نقل همگانی شهر و تعریف گزینه‌های جدید توسعه خطوط شبکه حمل و نقل همگانی،  تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در دستور کار قرار داده است.

 شهریار افندی زاده تصریح کرد: طی این مطالعه، گزینه‌های مختلف در خصوص توسعه و احداث خطوط انبوه بر ریلی، انبوه بر غیرریلی، اتوبوسرانی و شبکه شبه همگانی توسط این سازمان مورد بررسی و تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی قرار گرفت و سرانجام نقشه راه حمل و نقلی ریلی و مجوز توسعه شبکه حمل و نقل همگانی شهر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور تصویب شد.   

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: این سازمان با توجه همه جانبه به تمامی ارکان حمل و نقل همگانی در این مطالعه اهدافی همچون تقویت خطوط حمل و نقل همگانی شهر، بهبود یکپارچگی سیستم حمل و نقل همگانی، ارتقای دسترسی مسافران حومه به شهر تهران، سهولت دسترسی و افزایش پوشش شبکه حمل و نقل همگانی بالاخص در مناطق در حال توسعه شهر تهران و مناطق کم برخوردار را دنبال کرده است. 

 افندی زاده خاطرنشان کرد: با اجرای مصوبه فوق تا تکمیل خطوط ریلی و توسعه و بازنگری خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی انتظار می‌رود سهم حمل و نقل همگانی از کل تقاضای سفر شهری به میزان حدود ۱۰ درصد افزایش یابد و بدیهی است با افزایش سهم حمل و نقل همگانی در سفر‌های روزانه شهر تهران، می‌توان انتظار داشت مجموع سوخت مصرفی توسط وسایل نقلیه و گاز مونوکسید کربن ناشی از سفر‌های شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نماید که باعث کاهش آلودگی هوا بالاخص در نقاط مرکزی شهر تهران خواهد شد. همچنین مجموع زمان سفر درون‌شهری (خودرو – ساعت) حدود ۱۵ درصد نسبت به وضع موجود کاهش می‌یابد.

 گفتنی است؛ آخرین طرح جامع ریلی مصوب شهر تهران مربوط به سال ۱۳۸۷ بوده که بعد از گذشت حدود ۱۵ سال، مطالعات حمل و نقل همگانی کامل و جامع توسط شهرداری تهران تهیه شده و به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
مترو باید رو زمینی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
خروجی های ایستگاه‌های پر مسافر باید دو برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
اگه ابستگاههای تعویض خط تو ایستگاه‌های کم مسافر ساخته نشه مترو تو پیک قفل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ساکنان مشیریه -
۱۳:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
فقط بلد هستید شعار الکی بدهید و حرف بی خود بزنید . چرا یک ( ایستگاه مترو ) برای ساکنان بیشمار و محروم در جنوب شهر تهران ( منطقه 15 - مشیریه ) علیرغم قولهای فراوان زاکانی راه اندازی نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
وظیفه اصلی مترو انتقال مردم از بافتهای متراکم و کم عرض به خیابونهای اصلی و پهنه تا مردم بقیه اش رو با اتوبوس و تاکسی برن ولی تنها جایی که مترو نمیزنن بافتهای متراکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
باید یه حلقه بزرگ مترو دور تا دور تهران کشیده بشه و تمام ایستگاهای شمالی و جنوبی رو به هم وصل کنه