خرید توافقی گل محمدی در فارس برای جلوگیری از کاهش قیمت آن

سرپرست سازمان تعاون روستایی فارس از آغاز خرید توافقی گل محمدی، خبر داد و ابراز امیدواری کرد با این اقدام از کاهش بیشتر قیمت در روز‌های آتی پیشگیری شده، همچنین به جلوگیری از زیان باغداران کمک شود.

حمید رشیدی سرپرست سازمان تعاون روستایی فارس، در بازدید از بوستان‌های گل محمدی داراب اظهار کرد: با توجه به افت قیمت گل محمدی در بازار، بر اساس پیگیری‌های انجام شده اعتبارات مطلوبی برای خرید توافقی گل محمدی از باغداران در نظر گرفته شده است.

او یادآوری کرد: خرید توافقی گل محمدی از باغداران دارابی با هماهنگی اتحادیه باغداران استان فارس و کارخانجات صنایع تبدیلی گل محمدی انجام شده است.

رشیدی ابراز امیدواری کرد: آغاز خرید توافقی گل محمدی از کاهش بیشتر قیمت در روز‌های آتی جلوگیری کرده، همچنین به بهبود قیمت و جلوگیری از زیان باغداران کمک کند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: سطح زیر کشت باغات گل محمدی در استان ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار با برآورد تولید ۱۳ هزار تن غنچه و گلبرگ است.

او بیان کرد: شهرستان‌های داراب، فیروزآباد، اقلید، نی‌ریز، بوانات، استهبان، شیراز و خرمبید از عمده نقاط تولیدکننده گل محمدی در استان فارس هستند.

محصولات گل محمدی استان فارس علاوه بر ارسال به نقاط مختلف کشور به دیگر کشور‌ها از جمله فرانسه، ترکیه، چین، اتحادیه اروپا، ژاپن و کشور‌های عربی، صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار