برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان زنجانی از هفته اول تیر آغاز می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به طور رسمی از هفته اول تیرماه امسال در ۲۵ کانون فرهنگی تربیتی، بیش از ۱۰۰ سالن و فضای ورزشی، ۱۴ پژوهش‌سرا، ۱۴ مرکز مشاوره و ۱۴ دارالقرآن استان آغاز می‌شود.

حسین میرزایی گفت: با پایان امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی، ثبت نام آنان در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش شروع و سامانه ای نیز برای این امر پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان مقطع متوسطه نیز از ۱۰ خرداد تا هفته اول تیرماه انجام خواهد شد و افتتاحیه این برنامه ها به طور رسمی هفتم تیرماه به صورت متمرکز در یکی از پایگاههای تابستانی یا اردوگاه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تا ۲۰ شهریور امسال اجرا خواهد شد، اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش استان به عنوان دبیرخانه کشوری برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان تعیین شده است که علاوه بر اینکه در راهبری برنامه های استانی فعالیت می کند از کل کشور نیز گزارشهای مربوط به این برنامه ها را جمع بندی و تا پایان مهرماه ارایه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در ۶ ساحت تعلیم و تربیت شامل فعالیت های ورزشی، کلاس های علمی، مهارتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیش بینی شده است.

میرزایی با اشاره به برنامه های متنوع مورد نظر برای دانش آموزان، تصریح کرد: امسال برنامه " کافه گفت و گو "ویژه دختران با محوریت یکی از کانون‌های فرهنگی تربیتی را خواهیم داشت و پنج مدرسه مخصوص برای دختران با محیط کاملا دخترانه برنامه های متنوع اجتماعی را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: امسال همچنین در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش تعدادی از مدارس در اختیار گروه‌های مردمی و محلات با محوریت مساجد قرار خواهد گرفت.

میرزایی گفت: پایگاههای انتخاب رشته نیز برای دانش آموزان کنکوری در زمان مقرر راه اندازی خواهد شد تا دانش آموزان را در انتخاب رشته یاری کند.

وی با اشاره به تدارک برگزاری اردوهای یک روزه و ۲ روزه برای تمامی دانش آموزان، افزود: این اردوها به صورت کارویژه برنامه ریزی شده است و سال گذشته ۷۴۴ دانش آموز آسیب پذیر در یکی از این اردوها شرکت کردند.

میرزایی اعزام ۲۰۰ دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس، و اعزام یک هزار دانش آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور را از جمله برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برگزار شده در سال گذشته برای دانش آموزان بیان کرد و افزود:‌ امسال نیز اردوهای یک روزه برای ۱۰ هزار دانش آموز در اردوگاه امام خمینی زنجان و شهید بهشتی سجاس پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.