نصب قطعات پل سد گلورد به پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی نصب قطعات پل سد گلورد خبر داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات نصب قطعات سازه پل فلزی زیرقوسی سد گلورد بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و به پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی رسیده است.

او با بیان این‌که آبگیری کامل سد گلورد مستلزم بهره‌برداری از پل و گشایش جاده جایگزین روستا‌های بالادست سد است، افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پل با توجه به پایان یافتن عملیات زیرسازی و کوله‌های شرقی و غربی، ساخت قطعات سازه و انجام شدن بخشی از عملیات نصب قطعات پل حدود ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

داوودیان گفت: وزن مجموع سازه پل نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن است که حدود ۲ هزار تن از قطعات به محل نصب انتقال داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: عملیات نصب قطعات سازه که مرحله نهایی این طرح محسوب می‌شود و با روند خوبی از هر ۲ سمت شرقی و غربی پیش می‌رود و به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی رسیده و امیدواریم تا پایان شهریور نصب قطعات پل به پایان برسد.

داوودیان گفت: با توجه به پیچیدگی‌هایی که این پل دارد یک سازه منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. پل سد گلورد دومین پل از این نوع است که در ایران ساخته می‌شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر آبگیری کامل سد، یکی از جاذبه‌ها و چشم‌انداز‌های کم‌نظیر شمال کشور ایجاد خواهد شد.

او افزود: تاکنون برای مجموعه سد و پل گلورد بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شد که حدود هفت هزار میلیارد ریال از این مبلغ در دولت سیزدهم رقم خورد. در سفر اخیر هیئت دولت به مازندران نیز چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبار، شاهد بهره‌برداری پل و سد در زمان مقرر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.