اجرای طرح حجاب با همراهی خوب مردم در کردستان

روند اجرای طرح حجاب با حمایت و همراهی بسیار خوب مردم در استان بسیار مطلوب است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان پیش ازظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: نیروی انتظامی موضوع حجاب و عفاف را مسئله‌ای امنیتی نمی‌داند بلکه معتقد به کار فرهنگی است و تحقق این موضوع نیز مستلزم همکاری سایر ارگان‌های فرهنگی است.

لطف‌الله دارابی اظهار کرد: موضوع حجاب از مباحث مهمی است که در دین اسلام به آن اشاره شده و مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: دنیای کفر در صدد هستند که پرچم ارزشمند حجاب را که خون شهدای زیادی پای آن ریخته است حذف کنند.

دارابی افزود: حجاب تنها مختص اسلام و ایران نیست و در سایر ادیان هم توجه به این اصل مهم صورت گرفته است.

وی در مورد حجاب و دیدگاه قانونی که در این خصوص وجود دارد گفت: در قانون در تبصره اصلاحیه ماده ۶۳۸ اساسی مصوبه ۱۳۹۲ به این موضوع پرداخته شده و برای آن نیز جرم‌انگاری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: بر اساس این قانون بی‌حجابی و عدم رعایت پوشش اسلام جرم مطلق بوده و نیاز به جرم‌انگاری ندارد هرکس پوشش اسلامی را رعایت نکند مرتکب جرم شده است و براساس قانون باید با آنها برخورد شود.

دارابی تصریح کرد: تذکر و برخورد با افراد بدحجاب طبق قوانین و مقررات، باند‌های اصلی فساد، افراد خیابانی، مروجان بدحجابی، نظارت بر اماکن عمومی و ... از وظایف نیروی انتظامی براساس قانون بوده و در این راستا در قابل اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف انجام وظیفه می‌کند.

وی در ادامه به طرح حجاب که از ۲۵ فروردین در کشور و به تبع آن در استان به مرحله اجرا درآمد اشاره کرد و گفت: این طرح در ۹ نقطه شهر سنندج با کمک ستاد امر به معروف، بسیج و ... در حال اجراست.

دارابی عنوان کرد: بازخورد اجتماعی که از این قضیه گرفته شده است فضای عمومی جامعه حکایت از همراهی عموم مردم از طرح بوده است.

وی با اشاره به حمایت روحانیون و برگزاری تجمع مردم در راستای حمایت از این طرح، گفت: خوشبختانه روند اجرای طرح با حمایت و همراهی بسیار خوب مردم در استان بسیار مطلوب و امیدواریم بتوانیم به اهداف تعیین شده در این راستا به صورت کامل دست پیدا کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان اضافه کرد: نیروی انتظامی موضوع حجاب و عفاف را یک مسئله امنیتی نمی‌داند بلکه باید با همراهی همه سازمان‌ها و نهاد‌ها کار فرهنگی انجام دهیم.

وی عدم خدمات‌رسانی به افراد بدحجاب در دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی را ضروری خواند و گفت: اختصاص بودجه‌ای برای حمایت از پوشش اسلامی، مقابله با ورود البسه غیراسلامی، تشویق افراد محجبه و ... از مشوق‌های تاثیرگذار در اجرای هرچه بهتر و کیفی این طرح است.

برچسب ها: حجاب ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.