رشد ۴ برابری انعقاد قرارداد‌های ساخت مسکن با بانک‌ها

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تا ابتدای فروردین سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار واحد مسکن با بانک‌ها قرارداد منعقد کرده بودند که با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید تعداد قرارداد‌ها با رشد ۴ برابری به ۸۰۰ هزار قرارداد رسید.

 ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه  مسکن به عنوان اولویت اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود گفت: ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن  اگر وعده رئیس جمهور شهید هم نبود به عنوان قانون مطرح شده بود که باید اجرایی میشد و این موضوع همواره به عنوان دغدغه اصلی رئیس جمهور بود که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌ها به مراحل پیشرفت خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۶ جلسه شورای عالی مسکن در کشور برگزار شد و به طور کامل و قاطع پیگیر اتمام واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید از جمله پرند و پردیس بود به طوری که دو بار  برای بازدید از پروژه‌های مسکن مهر در پرند حضور پیدا کرد و تاکید داشت که تمامی واحد‌های مسکن مهر هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نوروزی با بیان اینکه ساخت  دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور شروع شده است گفت: با پیگیری‌های رئیس جمهور نیمی از واحد‌های مسکن مهر که باقی مانده بود به اتمام رسیده و نیمی دیگر هم تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده بود که رئیس جمهور شهید دستور دادند باید هرچه سریعتر این واحد‌ها تعیین و تکلیف شود که با همکاری دستگاه‌ها نیمی از آنها تحویل داده شد و حدود ۱۱۰ هزار واحد باقی مانده است که این پروژه‌ها هم تعیین و تکلیف می‌شود و تنها واحد‌های حقوقی باقی مانده که آنها هم در قالب همکاری با وزارت تعاون به ساماندهی می‌رسد.

نوروزی به تسهیلات بانکی در حوزه ساخت هم اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار قرارداد ساخت با بانک‌ها منعقد شده بود که با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید و تاکید بر پرداخت تسهیلات ساخت توسط تمامی بانک‌ها تعداد قرارداد‌های ساخت مسکن با بانک‌ها با رشد ۴ برابری به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
من چند بار مراجعه کردم بان مسکن ، ملت و ملی هیچکدام حاضر به پرداخت وام ساخت نهضت ملی با شریط مصوب دولت نیستن
آخرین اخبار