در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درمان گردشگران سلامت با استفاده از سلول‌درمانی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژن درمانی گفت: اکنون بیماران زیادی برای درمان سرطان با استفاده از سلول درمانی از کشور‌های مختلف به ایران سفر می کنند.

سحر شجاعی٬ مدیرعامل شرکت دانش بنیان ژن درمانی مرکز رشد پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: اکنون بیماران زیادی از کشورهای مختلف مانند آلمان،  انگلیس و  ایرانیان مقیم امریکا، عراق،  قطر، عمان، برزیل و نروژ مراجعه می کنند و ارز آوری برای ایران به دنبال خواهند داشت؛ اما این امر نیاز به ایجاد زیرساخت های مناسب در گردشگری سلامت و مجوزهای مرتبط دارد.

وی افزود: درمان  چند نوع سرطان با استفاده از ایمنی سلول درمانی در کشور کاملا بومی شده است و برای این فراورده ها کد اخلاق را دریافت کرده ایم و اکنون مطالعات بالینی در حال انجام است. 

شجاعی تاکید کرد: برای درمان بیماری سرطان از سلول های ایمنی خون اهدا کنندگان سالم و  برای درمان بیماری های مغز و اعصاب، ارتوپدی، قلب و عروق، ناباروری و پوست و مو، از سلول های بنیادی بند ناف نوزادان تازه متولد شده در ایران استفاده کرده ایم. منحصر به فردترین فراورده شرکت ژن درمانی خاورمیانه اگزوسرم است که ترشحات سلول های بنیادی و حاوی فاکتورهای رشد متعدد و فاکتور های ضدالتهابی می باشد و در درمان بیماری های خودایمنی،پوست و مو، مغز و اعصاب، قلبی و عروقی و اختلالات جنسی تاثیرات قابل توجه و معنی داری را داشته است.

وی درپایان گفت: اکنون برای تهیه مواد اولیه به دلیل اعمال تحریم ها مشکلاتی وجود دارد.

گفتنی است نود درصد پرسنل این شرکت دانش بنیان، فارغ التحصیل رشته های مرتبط با سلولی - مولکولی از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری هستند.

این شرکت ژن درمانی٬ یک شرکت پیشرو در ایجاد زیرساخت دانشی ژن درمانی در کشور است و نیازمند همراهی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار