پدر ۴۹ ساله رفسنجانی، ناجی جان ۳ بیمار شد

پدر ۴۹ ساله رفسنجانی که به دلیل ضایعه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، حیاتی دوباره بخشید.

زهرا عظیمی مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به چهارمین اهدای عضو رفسنجان در سال جدید گفت: زنده یاد محمد رضا صادقی مقدم در اثر ضایعه مغزی برای درمان به بیمارستانی در یزد مراجعه کرد که متأسفانه اقدامات درمانی برای وی اثربخش نبود و با تشخیص عارضه‌ مرگ مغزی از سوی پزشکان متخصص و با رضایت قانونی خانواده، با اهدای اعضای خود به بیماران نیازمند عضو، به آنان جانی دوباره بخشید.

وی افزود: با اهدای ۳ ارگان حیات بخش از جمله کبد و کلیه‌های پدر ۴۹ ساله رفسنجانی، سه بیمار در لیست انتظار دریافت عضو جانی دوباره یافتند و لبخند زندگی بر لبان آنها نقش بست.
 
 عظیمی تصریح کرد: عمل اهدای عضو چهارم خرداد ماه در یزد انجام شد و کبد به بیمار نیازمند یزدی پیوند زده شد و دو کلیه به علت نبود گیرنده مناسب در یزد برای پیوند به بیمار نیازمند دریافت عضو به شیراز منتقل و به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی، ضمن قدردانی و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده این اهدا کننده عضو، برای آن عزیز علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت کرد و بیان داشت: سه اهدای عضو در رفسنجان از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته و این چهارمین اهدا عضو است که عمل برداشت عضو در یزد انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار