تولید ۱۷ میلیون شاخه گل نرگس در لرستان

بیش از ۱۷ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زارهای لرستان برداشت می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ۸۵ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل نرگس رفته گه از این سطح زیر کشت بیش از ۱۷ میلیون گل نرگس شاخه بریده برداشت می‌شود.

محمد حسن کیانی فر با اشاره به نوع اقلیم استان به ویژه جنوب استان برای ورود گل شاخه بریده نرگس به بازار فروش افزود:بخش عمده‌ی تولیدگل نرگس استان از طریق ایلام به کشور عراق صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ نفر بهره‌بردار در زمینه ی پرورش گل نرگس در لرستان افزود:اگر قیمت هر شاخه گل نرگس ۲۰۰ تومان باشد درآمد هر هکتار با تولید حداقل ۲۰۰ هزار شاخه بیش از ۴۰ میلیون تومان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:با توجه به این که بیشترین دوره رشدگل نرگس در پاییز و زمستان است و در این فصل ها بارندگی‌ها می‌تواند تمام نیاز آبی آن را تأمین کند گل نرگس یک محصول مقرون به صرفه است.

 کیانی فر افزود:با وجود ارقام اصلاح شده و در شرایط مناسب و رسیدگی کامل پرورش گل نرگس می‌تواند تا چند برابر در هر هکتار درآمد داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گل نرگس در شهرستان پل‌دختر قرار دارد، گفت:گل نرگس استان بیشتر در مناطق روستایی کُرکی، تنگ فنی، رنگین‌بان، زعفران، چم‌مهر، هلوش، دشت جایدر، دشت واشیان، بادامک، گل‌گل، باغ گل‌گل،کلک بیشه، افرینه و چولهول کاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.