ایجاد انبار‌های نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی در معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو بر لزوم وجود انبار‌های اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و همچنین تجهیزات و ملزومات پزشکی تاکید کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم وجود انبار‌های اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر مساعدت‌های لازم برای ایجاد این انبار‌ها در معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور که فاقد انبار بوده اند، کلید خورده است.

 فرشته میرزازاده با تاکید بر اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها باید به صورت متمرکز و هدفمند خریداری شود، گفت: باید از خرید اجناس بی‌کیفیت و بدون اصالت جلوگیری کرده و در ضمن میزان خرید به اندازه مصرف باشد تا هدر رفت منابع نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برخی از اموال دانشگاه‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از یکسال ذخیره می‌شود نتیجه آن پایین آمدن کیفیت محصول، هدررفت منابع و بدون مصرف باقی ماندن آن می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: محل نگهداری ملزومات و تجهیزات پزشکی باید در انبار‌های مناسب باشد، ترجیح ما این است که دانشگاه همواره ذخیره استراتژیک داشته باشند، طی دو سال اخیر تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد بازدید قرار گرفته و اقدامات لازم برای ایجاد انبار در هر دانشگاهی که فاقد انبار تجهیزات پزشکی است، صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار