جزئیات شهادت ۳ مأمور پلیس به دست شرور مسلح

مرد مسلح که در اقدامی جنون‌آمیز سه مأمور پلیس را به شهادت رسانده بود، مدتی قبل گوشی تلفن همراه گران‌قیمتش را فروخته بود تا با آن سلاح بخرد.

 حادثه خونین شهادت 3 مامور پلیس شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت رخ داد. حدود ساعت ۱۰ شب مأموران گشت کلانتری ۱۲۷ نارمک در میدان ۴۹ متوجه مرد جوانی شدند که در کنار موتورسیکلتش ایستاده بود. دو مأمور گشت کلانتری به مرد جوان مشکوک شده و به سوی او رفتند تا مدارکش را بررسی کنند، اما مرد جوان با دیدن مأموران پا به فرار گذاشت و یکی از مأموران به تعقیب وی رفت از سوی دیگر با استعلام پلاک موتورسیکلت مرد فراری، هویت او به نام رضا به دست آمد.

نخستین شلیک به مأمور کلانتری

 در این میان استواردوم فرزاد روزبهانی که گشت موتوری کلانتری بود، به کمک همکارانش آمد تا مرد فراری را دستگیر کنند. یکی از رهگذران که شاهد فرار رضا بود به استواردوم روزبهانی گفت: من دیدم که رضا از کدام طرف فرار کرد؛ بنابراین او سوار بر موتورسیکلت مأمور کلانتری شد و آنها به سمت خیابان شهید ثانی رفتند.

 کمی جلوتر در مقابل یک فروشگاه مواد غذایی، مقداری جعبه کارتنی بزرگ روی زمین قرار داشت. به محض نزدیک شدن مأمور پلیس به کارتن‌ها، ناگهان مرد فراری از میان کارتن‌ها بیرون آمد و به سمت او تیراندازی کرد. در این حادثه استواردوم روزبهانی به شهادت رسید و مرد مسلح نیز موفق به فرار شد.

تیراندازی کنار کیوسک روزنامه‌فروشی

متهم پس از به شهادت رساندن مأمور پلیس، سراغ کیوسک روزنامه‌فروشی در میدان رسالت ابتدای خیابان آیت‌الله مدنی رفت تا سیگار بخرد، اما با دیدن مأموران پلیس که در حال گشت بودند، اقدام به تیراندازی به سمت استوار‌یکم احسان منشی‌زادگان و یک رهگذر جوان کرد. در این تیراندازی نیز استوار منشی زادگان به شهادت رسید و رهگذر زخمی شد.

مجروح کردن ۲ مأمور و ۲ رهگذر

متهم پس از فرار اقدام به تغییر لباس خود کرد تا شناسایی نشود. متهم مسلح سپس سراغ یک مغازه جگرکی در میدان رسالت رفت. او با دیدن چند مأمور پلیس در محل از میان جمعیت اقدام به تیراندازی به سوی مأمورانی کرد که در کنار خیابان ایستاده بودند، در این تیراندازی نیز ۲ مأمور و ۴ رهگذر زخمی شدند.

اما این پایان تیراندازی‌های رضا نبود و او این‌بار اسلحه به‌دست به سمت خیابان سمنگان رفت. گشت خودرویی که در جریان تیراندازی‌های متهم قرار گرفته بود، تعقیب مرد جوان را آغاز کرد. متهم با دیدن گشت خودرویی باز هم اسلحه به دست شد و این‌بار سرگرد مسعود کرمی را به شهادت رساند.

مأموران که جان مردم را در خطر می‌دیدند به‌ناچار دست به اسلحه شده و به سوی متهم تیراندازی کردند که وی مجروح شد و در حال انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

به دنبال مرگ مرد جوان و شهادت ۳ مأمور، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

 به دستور بازپرس امیرحسین علیمردان، مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. دو مأموری که در میدان رسالت مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند به کما رفته و در بخش مراقبت‌های بیمارستان بستری شدند، اما به گفته بازپرس جنایی چند روز بعد از تیراندازی یکی از رهگذران مجروح نیز به کام مرگ رفت.

برادر یکی از مصدومان نیز از قاتل شکایت کرد و گفت: برادرم برای خرید از خانه خارج شده بود و هرگز تصورش را نمی‌کردیم چنین بلایی سرش آمده باشد.

 ساعاتی گذشت و از او خبری نشد، ما نگران بودیم که از بیمارستان با ما تماس گرفتند و گفتند برادرم تیر خورده و زخمی شده است. ما از قاتل شکایت داریم چرا که برادرم در این ماجرا بی‌گناه بوده است.

توهم شیشه‌ای

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند، متهم ۲۶ ساله قبلاً نیز به خاطر مواد مخدر و نزاع و درگیری سابقه کیفری داشته است. در ادامه یکی از دوستان متهم به پلیس گفت: رضا وضع مالی خوبی داشت، او یک مغازه ابزار فروشی در لاله‌زار داشت.

پدرش نیز در کار ساخت‌و‌ساز است و مشکل مالی نداشتند. مشکلات او از زمانی شروع شد که مصرف گل را شروع کرد. تقریباً یک سال قبل بود که با مصرف گل توهماتش شروع شد.

او ادامه داد: رضا پس ازمصرف گل، دچار توهم می‌شد و می‌گفت باید کسانی را که دوست ندارم، بکشم. حتی گوشی تلفن همراه گران‌قیمتش را فروخت تا با پول آن اسلحه بخرد.

پدر رضا نیز در تحقیقات گفت: پسرم خانه مجردی داشت و به‌تن‌هایی زندگی می‌کرد. رابطه ما خیلی خوب نبود و این اواخر با مصرف گل دچار توهم شده بود؛ توهم‌هایی که باعث شده بود کار‌های خطرناک بکند.
از اتفاقات تلخی که رقم زده است خیلی ناراحت هستیم.

به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها: شهادت ، مامورناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
تأسف خوردم و تعجب کردم از این همه وحشی‌گری چرا باید پلیس به یک نفر مسلح در خیابان اجازه حرکت بدهد باید بلافاصله با گلوله پلاستیکی اورا زمین گیر می کرد نباید اجازه می داد اینهمه آدم را بکشد و زخمی کند تعقیب و گریز باید نامحسوس باشد نه اینکه باظاهر لباس اورا تعقیب و گریز کرد تسلیت به خانواده های شهید آرزوی صبر به پدر و مادر و همسر و فرزندانشان از درگاه ایزد منان در جوار حرم رضوی برای این شهیدان و جمیع شهیدان این آب و خاک نمازی و زیارتی مخصوص خواهم داشت امید است این شهیدان شفیع ما در روز و فردای دیگر باشند .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
آیا از،لحاظ قانونی باید ۳ مامور انتظامی به شهادت برسند تا بشود به سمت قاتل خبیث تیراندازی کرد ؟؟!!!
اشکال کار کجاست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
تف و لعنت به این پدر و مادر که فرزند ناخلف بزرگ کردن که عزیز مارو از ما گرفت خدا ایشالله یک به یک عزیزانشونون ازشون بگیره دنیای مارو سیاه کردن یک هفته س خانواده ما داغداره داریم می سوزیم داریم آتیش می گیریم بچه مون بی گناه بود رفته بود که مردم آسیب نبینن ولی خودش شهید شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتش کنه بچه های نیروی انتظامی ما را شهید کرد روح شهدای عزیز مان با سید سالار شهیدان امام حسین علیه السلام محشور شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
این اتفاق دست پخت قضات با رافت هست که با متهم سابقه دار به درستی برخورد نکردن و حالا شد بلای جان مردم،از این اتفاقات به دلیل عدم اجرای قوانین اسلامی توسط قضات بی خاصیت باز هم می افتد و مردم باید تاوان آن را بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
شهادتشون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
اعدامش کنید ،روح شهدای مظلوم نیروی انتظامی شاد
Canada
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
در حال انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
محله نارمک و میدان رسالت ازدحام جمعیت زیاده که این امتیاز مثبتی برای متهم و مهمترین مسئله دست و پا گیر برای مامورین هست که باعث میشه بخاطر مردم تیراندازی نکنن و خودشون تیر بخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
سلام
اظهار نظر هاي نادرست نه تنها شان ومنزلت براي ما ايجاد نمي كند بلكه مارا در مسير تنزل روحي قرار مي دهد اينكه عده اي فداي امنيت شوند و فرد يا افرادي متاسفانه با اظهار نظر نادرست موجب مخدوش شدن حال وهواى ديگران مي شوند
درود بر جان بر كفان نيروي انتظامي كه با اهداء جان ، حافظ امنيت ايران هستند
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
"در حال انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد".
آخه چرا؟ مردم انتظار دارن این آدم رو در محل جنایت به هلاکت برسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
یعنی بی عرضه تر از نیروی انتظامی من ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
خاک بر سرت با پسر معتادت که ماموران انتظامی کشورمون رو شهید کرد.این قاتل دوره دیده بود. چطور عقلش می‌رسید که باید لباسش رو عوض کنه!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
رضا رضا چه کردی. همه گفتن نکش . چه مرگت بود. پلیس ایران مظلوم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
بی عرضه گی و غرور و عدم آموزش و نبود لوازم حفاظت شخصی ضد گلوله عامل اصلی شهادت میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
به نظرتون قانون نقض نداره مامور تا دیدند مامور اولی کشته باید حکم تیر میدادند که این فجایع به بار نمی امد ارازل و اباش درجا باید کشت اگه همون اول مامور سریع تیراندازی کرده بود ۴ نفر کشته نمیشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
والا خیلی گرفتاریم به خاطر افراد معتاد و شیشه ای
نمیدونم چرا این افراد دستگیر نمیشند و دولت اینارو جمع آوری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
وقتی آقا زاده یکی از معاونین (م ) تو کار تاج گله !!!!!!!! چه انتظاری داریم ؟
حسودان (قانون گریزان) حس گوشت تلخی از عدالت نمی بینند چرا که همدست هستند ....
که اگر این حس باشد دیگر جسارت تکرار بی قانونی ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
خیلیا توی فکر تجارت خیلی چیزا هستن. باید بریم بخریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
عجب

چرا فردی شیشه ی هس و توهمات داره

راحت تو جامعه رها هس؟؟!!!

این چ وضعشه؟

نه والدین ش مسئولیت قبول میکنن
نه سازمانی

جوانان مردم و پر پر کرده راحت حالا از هر قشری


این افراد باید تحت درمان اجباری باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
وقتی دست به اسلحه شد می بایست می کشتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
دقیقاً همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
من شنیدم داخل بعضی مزرعه ها مثلا مزرعه ی کاشت گیاه جارو، چون بلنده و از اطراف دید نداره، گیاه مخدر مثل خشخاش و غیره کشت میشه... و چون خیلی سود آوره طرف بعد از برداشت گیاه موردنظرش بقیه ی محصولات رو رها میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روحشان شاد
Germany
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
چرا به پلیس اجازه برخورد قاطع ..با حمل کنندگان سلاح داده نمیشود..در کدام کشور اجازه میدهند به این راحتی به پلیس حمله شود؟!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
بیچاره مردم... بیچاره پلیس‌های مظلوم...
خدایا خودت انتقام خون این شهدای بیگناه رو بگیر... چند خانواده دیگه سایه پدر را ندارند...‌لعنت بر هرچی مواد فروشه... خدایا نیست و نابودشان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
چطور این گل در بعضی کشورها آزاده،شاید مواد تشکیل دهنده این مواد مخدر از جنس خیلی ید باشد که بین جوانان تقسیم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
نیروهای محترم انتظامی و مرزبانی و مخصوصاً دستگاه قضایی لطفاً با فروشندگان اسلحه سرد و گرم و مواد مخدر و مشروب فروش به شدت برخورد کنید.
هر لحظه ممکنه خانواده ای دیگر داغ دار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روحشان شاد و یادشان گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
همون اول کار باید به درک واصل میشد.
تا این همه بندگان خدا را نکشته.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
نه بابا پلیس ها چرا دست به اسلحه شدند؟ باید صبر میکردند 10 نفر دیگر را میکشت بعد دست به اسلحه میشدند. واقعا مسخرست که یه نفر سه مامور نیروی انتظامی را تونسته بزنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه پلیس جرات نمی کنه برخورد کنه چون مبین همکارانش ن بخاطر برخورد با یک معتاد یا دزد به زندان یا بعضا اعدام محکوم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و توهم زا را باید به اعدام محکوم کرد عامل اصلی شهادت ماموران و مردم آنها هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۰:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا. باید با فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی آنچنان برخورد شدید شود که دیگر کسی جرات این کار نداشته باشد.و به ماموران انتظامی باید اجازه تیراندازی داده شود تا اینقدر یکی یکی مثل دسته گل پرپر نشوند.
آخرین اخبار