معاون استاندار بوشهر:

۲۰۰ معتاد متجاهر در استان بوشهر تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۰۰ معتاد متجاهر با دستور قضایی تحویل مراکز ترک اعتیاد استان شدند.

اکبر پورات در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور مردمی، یار صدیق مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه فقید تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده یگان حفاظت ریاست محترم جمهور و جمعی از همراهان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ در راستای ساماندهی و صیانت از معتادان بی‌خانمان تعداد ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز ترک اعتیاد استان شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی تعداد ۴۷ مرکز درمانی شامل ۲۳ مرکز سرپایی، ۱۴ مرکز اقامتی کمپ، ۴ مرکز کاهش آسیب گذری، ۳ مرکز سرپناه شبانه، ۲ کانکس کاهش آسیب و موبایل ون و یک مرکز جامع درمان ترک اعتیاد وبازتوانی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی به افراد آسیب دیده خدمات رسانی می‌کنند و در این مدت ۱۱۵۰۰ نفر خدمت ارائه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با همت و تلاش شبانه روزی نهاد‌های مقابله ای، ۴.۵ تن انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده و کشفیات نسبت به سال ماقبل، کاهش ۶۲ درصدی داشته است. 

پورات با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و پیشگیری تاکید بر خود مراقبتی جوانان است افزود: در این راستا برنامه‌های مذهبی و هنری با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح یاریگران زندگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه اداره کل آموزش و پرورش از اقدامات مهمی است که انجام شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: تاکنون در ۸۵۲ مدرسه این کانون‌ها راه اندازی و تعداد حدود ۴۳ هزار دانش آموز به عضویت کانون‌های یاریگران در آمده اند.

پورات عنوان کرد: در حوزه ورزش، خانه‌های نشاط و تندرستی طی تفاهمنامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان با هدف توزیع عادلانه امکانات و ایجاد فضا‌های ورزشی و تفریحی برای اوقات فراغت جونان روستایی ایجاد می‌شود.

وی ابراز داشت: در این خانه‌ها وسایل میز تنیس، شطرنج، فوتبال دستی و... تجهیز می‌شوند که سهمیه سال گذشته استان ۲ خانه نشاط بود که از سوی اداره کل ورزش و جونان در حال طی مقدمات آغاز عملیات اجرایی هستند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: افتتاح و راه اندازی خانه یاریگران زندگی با حضور دکتر کاظمی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور تجمیع و ارائه خدمات گوناگون آموزشی و ترویجی پیشگیرانه برای دانش آموزان و سایر گروه‌های هدف در سطح استان نیز از اقدامات مهمی است که بعنوان یکی از بزرگترین و با کیفیت‌ترین در نوع خود بین استان‌های کشور راه اندازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.