مجله انگلیسی اسپکتیتور:

فروپاشی امپراطوری استعماری فرانسه نزدیک است

مجله اسپکتیتور اعلام کرد دولت‌های تحت استعمار فرانسه با وضعیت اسفناکی روبرو هستند که نشان از فروپاشی تدریجی امپراتوری استعماری فرانسه دارد.

مجله انگلیسی اسپکتیتور گزارشی را منتشر کرد که در آن آشفتگی و وضعیت اسفناکی که دولت‌های خارجی فرانسه تجربه می‌کنند را بررسی کرد و نشان داد که فروپاشی تدریجی امپراتوری استعماری فرانسه در دوران ریاست جمهوری امانوئل مکرون رغم خواهد خورد.

براساس گزارش اسپوتنیک، جاناتان میلر، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گزارش خود در مجله اسپکتیتور، اعلام کرد: مکرون در سفر خارجی خود طی این هفته به استان مایوت در کالدونیای جدید در اقیانوس آرام، سعی کرد نقش امپراتور را بازی کند، اما امپراتوری او در برابر چشمان همه در حال فروپاشی است.

او گفت که حتی رئیس جمهور فرانسه که همیشه خوش بین بوده است نمی‌تواند منکر وضعیت فاجعه بار جزیره مایوت شود که توسط ناآرامی‌ها و جنایت‌های گسترده ویران شده است.

این تحلیلگر سیاسی هشدار داد که کالدونیای جدید نیز به همانند باقی مناطق تحت اسعتمار فرانسه مانند پلی‌نزی فرانسه، رئونیون، گویان فرانسه و... در آستانه جنگ داخلی قرار دارد، زیرا وضعیت در آن مشابه آنچه در این مناطق اتفاق افتاده، شده است.

به گفته میلر، این مناطق به گودالی بی پایان تبدیل شده اند که فقط بودجه دولت فرانسه را جذب می‌کنند و همه به جز فرانسوی‌ها به خوبی می‌دانند که تا پایان امپراطوری فرانسه روزهای کمی باقی مانده است و سرانجام آن روز فرا خواهد رسید.

کالدونیای جدید برای فرانسه از اهمیتی استراتژیک برخوردار است، زیرا پاریس به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این مجمع الجزایر همچنین به خاطر منابع غنی نیکل، فلز مهمی که از جمله در تولید خودرو‌های برقی استفاده می‌شود، مشهور است و پاریس قصد دارد میزان استخراج آن را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یدالله
۰۸:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
مردم دیگه عاقل شدند جنگ فلسطین همه کشور ها را دگرگون کرد
Canada
علی
۰۶:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
سلام.فرانسه ازتمام کشورهای استعماری مسیحی بی رحمتراست.
پرونده سياه آفریقا، الجزایر، ویتنام را دارد،
درکانادا نیز الان میلیارد ها دلار بدست آورده،
هزینه نژادپرستی و زبان فرانسه میکند،
ایالت کبک را همچون آفریقا بدبخت نکرده دست بردار
نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
ان شاالله
آخرین اخبار