مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۷۵ هزار هکتار رسید

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۷۵ هزار هکتار در ۱۸ استان کشور مبارزه علیه ملخ‌های بومی صورت گرفته است.

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۷۵ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی در ۱۸ استان کشور صورت گرفته که بیش از ۸۰ درصد مبارزه علیه ملخ‌های مراکشی است.

او با بیان اینکه مبارزه علیه ملخ‌های بومی تا اوایل مرداد ادامه دارد، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که سطح مبارزه  علیه ملخ‌های بومی به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار برسد.

معین نسبت به حمله ملخ‌های صحرایی به استان‌های جنوبی کشور هشدار داد و گفت: طی نامه‌ای وزیر جهاد نسبت به حمله ملخ به استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، کرمان و سیستان و بلوچستان هشدار داده که براین اساس ردیابی و نمونه برداری‌ها به طور مرتب باید انجام و گزارش هفتگی اعلام شود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات ادامه داد: با توجه به بارش‌های بالاتر از نرمال در شبه جزیره عربستان و استمرار این بارش‌ها در فصل تابستان موجب شده تا علف در خیابان‌ها افزایش یابد و شرایط تغذیه برای ملخ‌های صحرایی فراهم شود که براین اساس ملخ‌های صحرایی از حالت انفرادی به مهاجر تبدیل می‌شود که در صورت چند سیکلون (تندباد) از اقیانوس هند به سمت شبه جزیره عربستان، احتمال حمله ملخ از ۵۰ و ۶۰ درصد به ۷۰ درصد می‌رسد.

به گفته او، با وقوع چند سیکلون حمله ملخ‌های صحرایی در ماه‌های دی و بهمن قطعی است که در صورت وقوع در تابستان با برگزاری جلسات ستاد بحران باید اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: آخرین بار بهمن ماه ۹۷ بود که حمله ملخ‌های صحرایی به کشور صورت گرفت که در سطح ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه در ۹ استان کشور صورت گرفت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار