مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: کاهش نرخ ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای، عنوان ایمن‌ترین شبکه جاده‌ای کشور را به یزد داد.

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از کاهش نرخ تلفات جاده‌ای استان یزد به میزان ۱۸ درصد طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر اساس این آمار استان یزد برای دومین سال متوالی در جایگاه نخست برترین‌های کشوری به لحاظ کاهش نرخ تلفات جاده‌ای قرار گرفت.

وی افزود: کلیه عوامل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر استان یزد در تمامی ایام سال به ویژه ایام پیک سفرها، شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا شاهد کمترین حوادث جاده‌ای بوده و بتوانیم با ایمن‌سازی محورها، جان افراد بیشتری را از خطر مرگ، نجات دهیم.

رستگاری خاطرنشان کرد: آشکارسازی نقاط پرحادثه، مرمت رویه راه‌ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، خط‌کشی راه‌ها، ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌آفرین از اقدامات مؤثری است که مجموعه راهداری به منظور کاهش حوادث جاده‌ای تا قبل از آغاز سفر‌ها در ایام مختلف سال، مبادرت به انجام آن می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: بر اساس آمار‌های ارائه شده، استان یزد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ایمن‌ترین شبکه جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی مهم‌ترین دلایل ثبت این آمار را افزایش کمّی و هوشمندانه گشت‌های پلیس‌راه، اجرای عملیات اصلاح شیب‌های شیروانی به طول ۲۷۳ کیلومتر، رفع نقاط حادثه‌خیز به تعداد ۲۰ مورد، تقویت علائم افقی و عمودی شامل خط‌کشی، اجرای شیار لرزاننده، نصب چشم‌گربه‌ای، مرمت و نصب حفاظ، تهیه و نصب تابلوی اطلاعاتی و تابلو‌های مسیرنما، جناغی، اخطاری، انتظامی و ... عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار