نخست وزیران چین و ژاپن امروز یکشنبه وارد سئول شدند تا پس از ۵ سال در یک نشست مشترک با همتای خود در کره جنوبی شرکت کنند.

لی کیانگ، نخست وزیر چین و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه وارد کره جنوبی شدند تا یک نشست سه جانبه را برگزار کنند که برای اولین بار در ۵ سال گذشته برگزار می‌شود.

براساس گزارش المیادین، پیش بینی می‌شود این اجلاس سه جانبه که شامل نشست سه جانبه نخست وزیران سه کشور طی روز دوشنبه است، به جای مسائل ژئوپلیتیکی بر مسائل اقتصادی متمرکز باشد. 

پس از ورود به پایتخت کره جنوبی، چیانگ و کیشیدا قرار است به طور جداگانه با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کنند.

اگرچه پرونده‌های زیادی در ارتباط با انجام آزمایش‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر از همیشه توسط کره شمالی در پاسخ به تحریکات آمریکا و کره جنوبی، تضمین امنیت ملی این کشور و برگزاری تمرین‌های نظامی چین در اطراف تایوان که به دنبال جدایی است، وجود دارد، کارشناسان انتظار دارند که اجلاس سران مسائل امنیتی را نادیده می‌گیرد و بر یافتن زمینه مشترک برای دستاورد‌های دیپلماتیک تمرکز خواهد کرد.

یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول گفت که حل مسائل مربوط به کره شمالی به طور واضح و سریع در مدت زمان کوتاه دشوار است، به همین دلیل است که این نشست بیشتر بر همکاری‌های اقتصادی متمرکز خواهد بود. او با اشاره به اینکه سئول تلاش خواهد کرد تا حدی مسائل امنیتی را مطرح کند، افزود: در حال حاضر یک بیانیه مشترک در حال بحث است.

در سپتامبر سال ۲۰۲۳، کره جنوبی میزبان دیپلمات‌های ارشد چین و ژاپن در یک نشست سه جانبه بود که نادر تلقی شد. در این دیدار نمایندگان سه کشور راه‌های تقویت روابط میان کشور‌های خود را بررسی کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار