آمریکا در اعتراض به تصویب قانون موسوم به "عوامل خارجی" از حضور در مراسم رژه روز استقلال گرجستان خودداری کرد.

برای اولین بار در چند سال گذشته، ارتش آمریکا در رژه روز استقلال گرجستان در تفلیس شرکت نمی‌کند. ابن در حالی است که سال گذشته یک گروه از پرسنل نظامی ایالات متحده و نظامیان آمریکایی در این مراسم رژه شرکت کردند. امسال فقط واحد‌های گرجستانی در این رژه شرکت دارند.

پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که مقامات آمریکایی به دلیل تصویب قانون عوامل خارجی توسط تفلیس، قصد دارند در همکاری دوجانبه خود با گرجستان تجدید نظر کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در نتیجه گرجستان در تصمیم خود درباره این لایحه تجدید نظر کند.

پارلمان گرجستان لایحه بحث‌برانگیز موسوم به «عوامل خارجی» را که بر اساس آن سازمان‌های غیردولتی در این کشور که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند باید به عنوان کارگزار خارجی ثبت شوند، به تصویب رساند.

تصویب این قانون پس ازهفته‌ها اعتراضات شدید و گسترده در گرجستان که با درگیری بین معترضان و پلیس و همچنین دستگیری معترضان همراه بود صورت می‌گیرد. اعتراضاتی که در آن ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و خشم و نارضایتی خود را از این لایحه ابراز داشته بودند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: آمریکا ، گرجستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار