وزیر اقتصاد طالبان:

سیاست خارجی افغانستان بر حسن همجواری با همسایگان است

وزیر اقتصاد طالبان اعلام کرد سیاست خارجی افغانستان بر حسن همجواری با همسایگان است و به تمامیت ارضی کشورهای همسایه‌ چشم‌داشت نداریم.

عبداللطیف نظری، معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان با نشر ویدئویی در صفحه توئیتر خود گفت: بعد از استقرار حکومت سرپرست در افغانستان، ما شاهد هستیم که نیروهای مان از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

به گفته نظری، ممکن است افغانستان امکانات گسترده نداشته باشد، اما غرور، عزت و حس وطن‌دوستی دارد و ما نمی‌خواهیم هیچ قدرتی به تمامیت ارضی ما چشم‌داشت داشته باشد، همانگونه که ما به تمامیت ارضی کشورهای همسایه‌ی خود و هیچ کشوری چشم‌داشت نداریم.

نظری همچنین بیان داشت: ما می‌خواهیم با حسن همجواری در این منطقه و جغرافیا زندگی کنیم و تحولات ژوپولوتیک منطقه را به صورت مسالمت آمیز و با فرایندهای منطقی و عقلانی مورد توجه قرار بدهیم.

وی افزود: همه شاهد هستند که سیاست خارجی حکومت افغانستان بر حسن همجواری با همسایگان، تنش‌زدایی و اعتمادسازی با جهان استوار است.

معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان گفت: حسن همجواری با همسایگان و تنش زدایی و اعتمادسازی با جهان، اصول سیاست خارجی حکومت سرپرست بوده و پاسداری و دفاع از تمامیت ارضی کشور، خط قرمز حکومت است.

پیش از این نیز معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست طالبان گفته بود: به رسمیت شناختن یک فرایند است و زمان به رسمت شناسی حکومت سرپرست نزدیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.