نصب تندیس «نمادِ قرآن به دست شهید جمهور» در میدان پاستور

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از پیگیری برای ساخت تندیس شهید جمهور با نمادِ قرآن به دستِ شهید و نصب در میدان پاستور با هماهنگی شهرداری تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی  اظهار کرد: با توجه به شخصیت و مشی قرآنی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در دوران ریاست جمهوری، جامعه قرآنی کشور برای قدردانی و پاسداشت خدمات ایشان در دولت مردمی در اقدامی مشترک پیامی صادر و سه‌شنبه اول خرداد ماه نیز اولین جلسه کمیته هماهنگی پاسداشت با حضور مدیران ارشد امور قرآنی کشور برگزار شد.

او گفت: در این جلسه که به میزبانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، پیرامون برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و با هدف پرداختن به رویکرد‌های قرآنی و حکمرانی مردمی مبتنی بر آیات قرآن کریم و سیره ائمه (ع) از سوی شهدای خدمت به‌ویژه رئیس جمهور شهید کشورمان بحث و گفتگو شد.

حسینی تصریح کرد: در بخشی از این جلسه راهبرد‌های اصلی و محور‌های فعالیت جامعه قرآنی کشور برای گرامیداشت خدمات قرآنی شهدای اهل خدمت ارائه و مقرر شد بعد از جمع‌بندی نظرات اساتید و فعالان قرآنی در اولین فرصت، مبنای فعالیت موسسات قرآنی و مجموعه‌های قرآنی ـ مردمی قرار گیرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: در ادامه این جلسه، گزارشی از ویژه‌برنامه‌های قرآنی، از جمله مراسم یادمان قرآنی و بزرگداشت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید ایشان با حضور قاریان ممتاز و مداحی مداحان اهل بیت (ع) همزمان با جشنواره تلاوت‌های تقلیدی که در ۳۱ شهریورماه در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد و همچنین پرونده ویژه ایکنا و تلاش این خبرگزاری برای رونمایی از نشریه رایحه تا چهلم شهید جمهور با موضوع شهید آیت‌الله رئیسی ارائه شد.

او ادامه داد: همچنین، مقرر شد هماهنگی‌های تبلیغی و ترویجی از جمله تولیدات محتوایی، فعالیت‌های مجازی و برنامه‌های محفلی و … از سوی کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قرآنی و مردمی کشور انجام شود.

حسینی تصریح کرد: جمع‌آوری مجموعه بیانات شهید آیت‌الله رئیسی در طول سه سال ریاست جمهوری که در رویداد‌های ملی، بین‌المللی و جلسات مهم قرآنی و همچنین استنادات قرآنی ایشان در سخنرانی‌های سایر حوزه‌ها پیشنهاد دیگری بود که در دست اجرا قرار گرفت.

او گفت: یکی دیگر از پیشنهادات حول سخنرانی تاریخی شهید رئیسی در سازمان ملل و ساخت تندیس ایشان «نماد قرآن به دست شهید» و نصب در میدان پاستور تهران بود که این کار با هماهنگی شهرداری تهران انجام می‌شود. مقرر شد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

دبیر جامعه قرآنی فرهنگی عصر بنیاد خاتم الاوصیاء (عج) ادامه داد: توجه به ورود مجموعه‌های مردمی و محوریت رسانه ملی در طراحی و اجرای برنامه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت قرارگاه مردمی خاتم و همچنین شبکه قرآن و معارف سیما به صورت ویژه استفاده شود.

حسینی افزود: ایجاد شتاب در توسعه فرهنگ قرآنی به تأسی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اخلال در کار‌ها و در راستای ادای دین به خون‌های پاک شهیدان از موضوعات دیگری بود که در این جلسه به آن اشاره و مورد توافق قرار گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.