توسعه ۳۷۰ هکتاری کشت زعفران در کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در پی توسعه ۳۷۰ هکتاری کشت زعفران در استان هستیم.

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای افزایش ۳۷۰ هکتاری کشت زعفران در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت : در صورت تخصیص اعتبار هیچ مشکلی برای توسعه کشت زعفران در این سطح در استان نداریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: اعتبار مورد نیاز برای توسعه کشت زعفران در این سطح ۵۰ میلیارد تومان است که نیمی از این اعتبار از سوی متقاضیان و نیم دیگر آن از محل اعتبارات دولتی تامین و به صورت بلاعوض در اختیار زعفران کاران قرار می‌گیرد.

وی شرایط کشت زعفران را برخورداری کشاورزان از اراضی آبی عنوان کرد و افزود: در همه شهرستان‌های استان بجز دو شهرستان گرمسیر قصرشیرین و سرپل‌ذهاب امکان کشت زعفران وجود دارد. 

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۳۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت زعفران قرار دارد، گفت: سال گذشته ۴۲۰۰ کیلوگرم زعفران در استان تولید شد.

فیض قربانی زعفران تولیدی در استان کرمانشاه را جزو انواع مرغوب زعفران برشمرد و افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته زعفران تولیدی در استان در فهرست انواع با کیفیت زعفران به شمار می‌رود که قابل رقابت با زعفران خراسان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.