کویت:

ایران همواره در شرایط بحرانی در کنار افغانستان بوده است

سفیر کشور کویت در دیدار مدیرکل امور اتباع خراسان رضوی گفت ایران همواره در شرایط بحرانی در کنار افغانستان بوده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با سفیر کشور کویت در محل این اداره دیدار کرد.
در این دیدار که با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد انجام پذیرفت؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون وضعیت استان خراسان رضوی و شهر مشهد بیان داشت :  بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر و پناهنده مجاز از ۵۲ ملیت در استان خراسان رضوی ساکن هستند که عمده آنها از کشور افغانستان به ایران مهاجرت نموده اند و ۹۸ درصد این افراد نیز در شهر مشهد سکونت دارند.
حسین شرافتی در ادامه افزود: حضور این تعداد از آوارگان ، مهاجرین و پناهندگان فشار به زیر ساخت‌های درمانی ، آموزشی و اشتغال استان وارد نموده است و این درحالی است که علی رغم میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران سازمان های بین المللی در تمام این سالها به مسئولیت های خود برای حمایت از مهاجرین و پناهندگان در ایران عمل ننموده‌اند و جمهوری اسلامی ایران با نگاه اسلامی و انسانی خود هزینه های حضور میلیونی آوارگان، مهاجرین و پناهندگان را به تنهایی تأمین نموده است . 
وی همچنین عنوان داشت که با توجه به عدم مشارکت مؤثر کشورهای اروپایی این انتظار از کشورهای منطقه و مسلمان وجود دارد تا در حمایت از ایران به منظور میزبانی مناسب از جامعه مهاجر و پناهنده نقش مؤثرتری ایفا نمایند. 
سفیر کشور کویت نیز در این جلسه ضمن ابراز تأسف از درگذشت شهید آیت الله رئیسی و دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه  فقید و هیأت همراه مراتب همدردی  خود را با مردم و دولت ایران اعلام نمود.

بدر عبدالله المنیخ شهر مشهد را یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شهروندان کویت دانست و افزود:  شهروندان کویت با هدف زیارت و گردشگری به این شهر سفر می‌نمایند و از تسهیلات ایجاد شده برای شهروندان کویت برای سفر به ایران سپاسگزاری می‌کنیم و قطعا در آینده شاهد رشد آمار سفر شهروندان کویت به ایران و شهر مشهد خواهیم بود.
وی همچنین در خصوص حضور میلیونی مهاجرین و پناهندگان افغانستانی عنوان داشت که جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط بحرانی در کنار افغانستان بوده است و این نشان مشخصی  از عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای ثبات و امنیت در کشور افغانستان است.
سفیر کشور کویت در ادامه بیان داشت که حضور این تعداد از مهاجرین و پناهندگان افغانستانی قطعا تأثيرات متعددی بر ایران داشته و ما در سفارت کویت در ایران در ارتباط مستمر با دفاتر سازمان ملل در ایران در حال گفتگو و مذاکره برای یافتن راه های مناسب برای حمایت از مهاجرین و پناهندگان و جمهوری اسلامی ایران هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.