روند افزایشی دمای هوای استان کرمانشاه

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از روند افزایشی دمای هوای استان تا پایان هفته خبر داد و گفت : ممکن است دمای نواحی گرمسیر استان در روز‌های پایانی هفته به ۴۱ درجه سانتی‌گراد برسد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از گرمای نسبتاً محسوس در روز‌های پایانی هفته یاد کرد و گفت : آنطور که بررسی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد و چنانچه در روز‌های آتی تغییر چشمگیری در خروجی این مدل‌ها رخ ندهد، حداکثر دمای روزانه در روز‌های پایانی هفته نسبت به حداکثر دمای روز گذشته (پنجم خرداد) ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد در نقاط مختلف استان افزایش خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه حداکثر دمای روز گذشته شهر کرمانشاه ۳۱ درجه سانتی‌گراد بود، پیش‌بینی کرد این دما امروز به ۳۲ تا ۳۳ درجه و در روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده به ۳۵ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد برسد.

 رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای نواحی گرمسیر استان در روز‌های یادشده به ۳۹ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

قاسمی درباره اینکه آیا وقوع چنین دمایی برای این ایام از سال طبیعی است یا نه، گفت: دمای روز گذشته در نقاط مختلف استان از جمله شهر کرمانشاه نزدیک به نرمال (میانگین بلندمدت) بود، اما با توجه به روند گرم شدن هوا طی روز‌های آتی، دمای هوا در روز‌های پایان هفته در سطح استان بین ۳ تا ۵ درجه گرمتر از نرمال خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بر لزوم آمادگی کشاورزان و دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از خطر حریق در روز‌های گرم پایان هفته تاکید کرد .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.