خدمتی ماندگار از رئیس‌جمهور شهید

طرحی که به گفته استاندار سیستان و بلوچستان نقش مهمی در تأمین آب پایدار در حوزه شرب و صنعت و رونق و توسعه اشتغال دارد و ضمن جلوگیری از حاشیه‌نشینی، تحولات اقتصادی بزرگی را برای این استان رقم خواهد زد.

 

محمد کرمی، با اشاره به دیگر مزایای اجرای این طرح ملی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: این اقدام منجر به حفظ و صیانت از آب‌های زیرزمینی، کمک به توسعه و عمران سواحل مَکُران به‌عنوان گنج پنهان (به تعبیر مقام معظم رهبری) و ارتقای پیشرفت اقتصادی این منطقه راهبُردی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح ملی از سال ۱۴۰۰ آغاز شد، افزود: ساخت سامانه آبگیر، تأسیسات شیرین‌سازی و نمک‌زدایی و سامانه انتقال آب شامل اجرای خطوط انتقال آب و ایستگاه‌های پمپاژ از جمله اجزای این طرح است که با اعتباری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح آخرین وضعیت اجرایی طرح، ادامه داد: در فاز اجرای سامانه انتقال آب، عملیات نقشه‌برداری و تملک اراضی به اتمام رسیده و عملیات لوله‌گذاری بیش از ۴۸۰ کیلومتر از خط انتقال به پیمانکاران واگذار شده و برای اجرای ۲۲۶ کیلومتر از مسیر باقیمانده، پیمانکار انتخاب شده است.

به گفته وی، هدف‌گذاری برای پیشبرد عملیات اجرایی این طرح در ۲ جبهه کاری انجام شد و باتوجه‌به گستردگی این پروژه ملی، مشاوران و پیمانکاران متعددی عهده‌دار عملیات اجرای این طرح هستند که این امر سبب ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

رفع دغدغه مردم با اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز در این‌ رابطه گفت: کل میزان تخصیص آب از خط انتقال آب دریای عمان برای سیستان و بلوچستان ۱۱۶ میلیون مترمکعب است که نیاز آب آشامیدنی منطقه سیستان به‌صورت کامل در طرح آبرسانی از دریا دیده شده است.

علیرضا قاسمی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، تخصیص آب برای منطقه سیستان از طرح انتقال آب دریای عمان افزایش و به حدود ۵۰ میلیون مترمکعب در سال رسید.

وی با بیان اینکه این طرح دغدغه مردم این استان را در آب آشامیدنی برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان، به‌منظور پایداری آب شرب سیستان و بلوچستان و رفع کمبود آبی نقاط مختلف استان در دولت سیزدهم موردتوجه ویژه قرار دارد که با ساخت آبگیر و اجرای خطوط انتقال در نقاط مختلف روند اجرایی مطلوبی را پیش می‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روحش شاد
آخرین اخبار