راه‌اندازی شهرک فناوری کرمانشاه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : راه‌اندازی شهرک فناوری کرمانشاه با توجه به گسترش شهرک‌های دانش‌بنیان نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این حوزه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور انجام گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: یکی از نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تولید راه‌اندازی فاز اول شهرک فناور است که مقدمات آن در املاک مربوط به سازمان جهاد دانشگاهی انجام گرفته، اما برای اجرای آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

آزادی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری استان کرمانشاه راه‌اندازی و توسعه اقتصاد دیجیتال در استان است تا بتوانیم زمینه حضور فعالان این عرصه را فراهم کنیم و گام‌های مؤثری را در حمایت از آنها برداریم.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز منطقه‌ای توسعه اقتصاد دیجیتال در شهر کرمانشاه در مجاورت پارک علم و فناوری دیده شده، اما برای اجرای این پروژه نیز ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مستلزم حمایت ویژه دولت خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برج علم و فناوری استان کرمانشاه با وجود آن که مدت زمان زیادی از افتتاح آن می‌گذرد، اما هنوز به صورت کامل تکمیل نشده و تکمیل آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آزادی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به اهمیت حمایت و فراهم کردن زیرساخت‌ها نیازمند حمایت‌های ویژه هستیم.

وی اضافه کرد: در دور اول سفر رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اعتباراتی برای پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اختصاص یافت که تنها ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولیدات دانش‌بنیان است که می‌تواند استان را در این حوزه به مرکزیت غرب کشور تبدیل کند و از سوی دیگر با توجه به دارا بودن مرز مشترک با عراق می‌توان زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.