معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

۳۸ درصد از تعهد اشتغال بوشهر به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص یافت

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۳۸ درصد از تعهد اشتغال استان به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص یافته است.

علی باستین در نشست کارگروه توسعه مهارت استان بوشهر اظهار کرد: توسعه مهارت آموزی در استان بوشهر متناسب با نیاز‌های کار با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بر تدوین سند مهارت استان مبتنی بر ظرفیت سنجی و نیاز سنجی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به عنوان مهمترین هدف این کارگروه در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح تاکید کرد.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف به کار گیری نیروی انسانی در بخش‌های مختلف، ضعف مهارتی است و موضوع این است که مهارت در بحث مشاغل هنوز جا نیفتاده در حالی که مهارت شاه کلید اصلی در هر شغل است.

باستین افزود: بی تردید تجمیع ظرفیت‌های قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، حمایت‌های پایدار شغلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و برگزاری منظم جلسات توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به عنوان کارگروه و نیز نقش آفرینی مؤثر همه دستگاه‌های اجرایی عضو می‌توانند استان بوشهر را در کاهش نرخ بیکاری بسیار کمک و یاری رسانی کنند.

آموزش تخصصی به نیرو‌های بومی

وی بر احصا و شناخت نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی و خصوصی در زمینه مهارت آموزی و آموزش تخصصی به نیرو‌های بومی استان تاکید کرد و گفت: تشکیل جلسات پایین دستی کارگروه در قالب کمیته‌های تخصصی و رصد همه مصوبات در همه جلسات به صورت ویژه ضروری است.

معاون استاندار بوشهر موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را مهمترین دغدغه جامعه دانست و بیان کرد: امروزه بیشتر بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و امسال مکلفیم در کل کشور و در استان ۳۸ درصد از تعهد اشتغال را به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهیم.

رئیس کارگروه توسعه مهارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مستلزم مهارت آموزی این قشر است تا مهارت‌های تخصصی و واقعی محیط کار را فراگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.