استاندار لرستان:

دولت شهید رئیسی شیوه جدید مدیریت اسلامی را شکل داد

استاندار لرستان گفت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی، شیوه جدید مدیریت اسلامی را تشکیل داده است و این راه ادامه خواهد یافت.

ابوطالب شفقت ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی، شیوه جدید مدیریت اسلامی را تشکیل داده است و این راه ادامه خواهد یافت.
شفقت گفت: سد معشوره، سدی مهم بوده چراکه موجب رونق کشاورزی و جلوگیری از سیلاب می‌شود و درزمینهٔ آب شرب نیز بسیار مناسب است و در پشت سد نیز به جهت گردشگری و شیلات تاثیر داشته و هم چنین در تغیر آب‌وهوای منطقه تأثیر دارد و برای ارتقاء دام‌پروری نیز بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه معشوره، یکی از سد‌های با اثر در استان است بایستی پیگیری کنیم که به نتیجه برسد گفت: چراکه جز مطالبات اصلی شخص شهید رئیسی بوه است، نمی‌گذاریم به پروژه‌ها لطمه بخورد، سرعت را نیز بیشتر خواهیم کرد.
وی افزود: مدیریت اجتماعی سد معشوره یکی از مسائل جدی است؛ بایستی هرچه سریع‌تر محل اسکان روستاییان که زیرآب می‌رود در جای جدید و مناسبت‌تر اسکان داده شود، این اولین سد نیست و آخرین سد نیست، من قاطع عرض می‌کنم.
شفقت با اشاره به اینکه باید کارگروه استقرار مردم برای جابجایی مردم روستا‌ها به‌جایی مناسبت‌تر را ابلاغ می‌کنیم، استقرار زمین و برنامه‌ریزی نحوه استقرار بایستی پیگری شود، یک پیشنهاد این است دو دهکده کشاورزی و گردشگری را در بالادست سد ایجاد شود.
استاندار لرستان تاکید کرد: جهاد کشاورزی و گردشگری نیز برای توسعه صنایع‌دستی در منطقه و جهاد کشاورزی فعالیت‌های توسعه کشاورزی را انجام دهد و این نیز ابلاغیه خواهد شد.
شففت اظهار داشت: در این شهرستان پروژه‌هایی در دست اجرا داریم، در واریانت کوهدشت به خرم‌آباد، منابع تأمین است، امیدواریم این پروژه سر وقت به اتمام برسد، دو پل، مشکل اساسی است که احداث خواهد شد.
وی تصریح کرد: اداره صنعت و معدن اگر واحد‌های کوچک صنعتی را در شهرستان کوهدشت احداث می‌کند، بایستی نسبت به بازارچه صنایع‌دستی آن نیز اقدام کند و اربعین یک مقطع برای حضور اقصی نقاط کشور است و این بازارچه فروش بسیار موثر است.
استاندار لرستان ضمن بیان اینکه مسئولان جهاد کشاورزی در زمینه راهبرد‌های اقتصاد خانوار، بایستی با دهیاران جلسه داشته باشید و با این افراد پیگیری داشته باشند، گفت:کلیه واحد‌های صنعتی که بانک آن را تملک کرده است و تحویل گرفته است، یا بایستی صنعتگر را دعوت کرده که آن را فعال کند یا بانک اقدام به مزایده نموده که شخصی دیگر بیاید، و آن را فعال کند.

برچسب ها: استانداری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.