مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: از سال ۱۳۶۷ که حوزه خواهران تاسیس شده است هزار و ۷۰ نفر به صورت رسمی فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در نشست خبری گفت: این روز‌ها مردم ایران در غم از دست دادن رئیس جمهوری که به تمام معنا خادم ملت ایران بود سوگوار هستند و اگرچه شهادت یک توفیق الهی است امیدواریم جانشین شایسته‌ای برای ایشان انتخاب شود و لازمه این جانشینی هم حضور مردم در انتخابات است.

وی اظهار کرد: محور تمام حرکت‌ها مردم هستند و همین مردم بهترین حامیان نظامند و در تشییع رئیس جمهور شهید نشان دادند که زنده‌تر از همیشه در صحنه هستند.

 حجت الاسلام کاظم لو  افزود: باتوجه به شروع کار مجلس از امروز امیدواریم نمایندگان به تعهداتی که به مردم داده اند پایبند باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حوزه برادران سابقه دیرینه دارد و حوزه خواهران بعد از انقلاب فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون ۴۸۰ مرکز علمیه در کل کشور و شش حوزه علمیه خواهران در استان قزوین فعال هستند.

کاظم لو بیان کرد: پذیرش حوزه علمیه خواهران یک مقطع در حوزه سیکل است و امسال متولدین سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می‌توانند در آن شرکت کنند که ورود به آن بدون آزمون انجام می‌پذیرد و دارای خوابگاه است. مقطع دیگر هم دیپلم است که امسال متولدین ۱۳۶۳ و ماقبل می‌توانند با آزمون و مصاحبه وارد شوند البته حافظان قرآن و نهج البلاغه و افرادی که در المپیاد کشوری حائز رتبه باشد یا معدل آنان بالای ۱۸ باشد می‌توانند بدون آزمون وارد شوند.

وی اظهار کرد: مقطع دیگر آموزش عالی است که در دو مدرسه و مرکز مشاوره اسلامی در آبیک و قزوین در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر قرآن، امامت با رویکرد مهدویت که جزو مراکز تخصصی محسوب شده و مدارک آن کارشناسی و در سطح سه کارشناسی ارشد است.

کاظم لو گفت: تاکستان و بوئین زهرا در سطح دو دارای حوزه هستند و آبیک نیز در سه مقطع مدرسه دارد. در شهر قزوین هم در سطح دو و مرکز تخصصی در سطح سه فعالیت‌ها ادامه دارد. افرادی که سطح دو حوزه را دارند می‌توانند وارد مراکز تخصصی شوند. از سال ۱۳۶۷ که حوزه خواهران تاسیس شده است هزار و ۷۰ نفر به صورت رسمی فارغ التحصیل شده اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۸۲ نفر با قبولی در شرایط ورودی موفق به پذیرش در سطح دو شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار