ابتلای حدود ۳۲ درصد لرستانی‌ها به فشارخون بالا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در کل کشور حدود ۳۲/۳ افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، این آمار در استان ۳۱/۹۵ درصد است.

مریم کوشکی  در همایش پیشگیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا با حضور پزشکان متخصص قلب، تغذیه و همیاران سلامت در سالن شهید اوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان برگزار شد، گفت: هر ۵سال یکبار پیمایش عوامل و خطر بروز بیماری‌های غیر واگیردار بصورت میدانی و خوشه‌ای در سطح کشور بررسی می‌شود و آخرین پیمایش در سال ۱۴۰۰ اجرا شد.
وی افزود: در این پیمایش که بصورت میدانی و خوشه‌ای در لرستان انجام گرفته ۹۱خوشه داشتیم که از این تعداد ۶۱خوشه شهری و ۳۰ خوشه روستایی بودند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: براساس نظر کارشناسان در آخرین پیمایش، یک سوم مردم کشور دچار فشار خون بالا هستند و تعداد زیادی از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند.
کوشکی با اعلام این خبر که در کل کشور حدود ۳۲/۳ افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، ادامه اد: در استان ۳۱/۹۵ درصد فشار خون دارند.
وی با بیان این مطلب که ۶۱/۴۷درصد در کشور ازبالا بودن فشار خون اطلاع دارند و در لرستان ۵۷/۴۴ درصد و آگاهی ما نسبت به میانگین کشوری پایین است، تصریح کرد: در کل کشور ۴۱/۸۹درصد کنترل مطلوب صورت می‌گیرد. اما در لرستان ۳۶/۸۸درصد درمان موثر انجام می‌شود.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این مطلب که فشار خون بالا علایم خاصی ندارد و از آن بعنوان قاتل خاموش یاد می‌کنند؛ بر اگاهی رسانی، آموزش و کنترل، درمان صحیح، تجویز منطقی دارو و نسخه نویسی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت باید طی سالجاری آموزش‌های به مبتلا شدن به فشار خون بالا را آغاز کنند.

برچسب ها: فشار خون ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.