عدم مشارکت بانک‌های خصوصی استان در در پروژه‌های شهری و عمرانی قم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: بانک‌های خصوصی استان به روایت آمار و مستندات در پروژه‌های شهری و عمرانی مشارکت ندارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه از بین ۳۶ هزار مجوز صادر شده کسب‌وکار در استان قم، ۳۴ هزار مجوز در محدوده شهر قم بوده است گفت: حذف امضا‌های طلایی با راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها برای ایجاد اشتغال و کسب‌وکار از ماندگارترین خدمات دولت سیزدهم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: در بخش احیای واحد‌های تولیدی راکد و اشتغال خانگی سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۴۰۷ میلیارد تومان از آن را تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال خانگی به خود اختصاص داده است.

مهدی فراهانی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی استان به روایت آمار و مستندات در پروژه‌های شهری و عمرانی مشارکت ندارند گفت: در حالی مشارکت بانک‌های خصوصی در طرح‌های بومی و استانی باید دست کم ۵۰ درصد باشد که نسبت بین منابع و مصارف آنها در استان قم کمتر از ۴۰ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم با بیان اینکه بانک‌های خصوصی قم ۲۵ همت از منابع استان قم را در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: خروج منابع توسط بانک‌های خصوصی صدمات زیادی به‌نظام اقتصادی تولیدی و عمرانی استان قم وارد کرده است.

فراهانی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی، عنوان کرد: این مرکز سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران ضمن دریافت فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از هزینه‌های خارج از ضابطه و سرگردانی در ادارات دولتی، رها شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم همچنین عنوان کرد: قم در بخش پرداخت مالیاتی رتبه هفدهم کشور است؛ ولی در بخش درآمد با اختلاف بسیار زیاد با استان سی‌ام در رتبه سی و یکم قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار