پیشرفت طرح احداث زیرساخت‌های اراضی توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

پروژه احداث زیرساخت‌های فاز یک اراضی توسعه‌ای موسوم به ۶۰۰ هکتاری با تکمیل محور اصلی شرق به غرب ۶ درصد پیشرفت کاری دارد.  

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به آغاز پروژه احداث زیرساخت‌های فاز یک اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری طی قراردادی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال، گفت: این طرح به منظور احداث معابر و زیرساخت‌های تأسیساتی در ۵ جبهه کاری در محور‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی در حال اجرا است و تا کنون ۷۰ هزار متر مربع عملیات لجن‌برداری و به همین میزان عملیات اجرای ماسه بادی انجام شده که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

او انجام عملیات احداث زیرساخت در بستر باتلاقی و در مقابله با نفوذ آب و جزر و مد ناشی از آن از ویژگی‌های مهم این پروژه برشمرد.

آقای گرایلو با بیان اینکه در حال حاضر تثبیت بستر با ماسه بادی در حال انجام است، گفت: پس از این مراحل، عملیات احداث معابر و جاده به طول ده و نیم کیلومتر و ساختمان‌های خدماتی مرتبط از مراحل بعدی این پروژه خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان یادآرو شد: در صورت تکمیل این پروژه که منجر به ایجاد بستر لازم اراضی جهت واگذاری آن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌شود، زمینه مساعد برای رونق فعالیت‌های بازرگانی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی فراهم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.