یک رسانه عبری زبان فاش کرد فاش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی دست‌کم چهار هزار فلسطینی را از داخل نوار غزه ربوده و به عمق سرزمین‌های اشغالی برده است.

 روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی در این رابطه که شامگاه امشب (دوشنبه شب) منتشر شد، اعلام کرد حدود ۴۰۰۰ هزار نفراز ساکنان نوار غزه از زمان آغاز جنگ دستگیر و به بازداشتگاه‌های اسرائیل برده شده‌اند، این در حالی است که دست کم ۱۵۰۰ نفر از آنها به طور کامل بیگناه و برای بازجویان و نهاد‌های امنیتی اسرائیلی هم عدم ارتباط آنها با گروه‌های مقاومت به طور کامل مسجل شده است.

به نوشته هاآرتص این اطلاعات در زمان بررسی دادخواست ابطال قانون موسوم به جنگجویان نامشروع که اسرائیل آن را برای مقابله با مبارزان فلسطین تصویب و براساس آن نهاد‌های امنیتی می‌توانند فرد مظنون را برای مدت ۴۵ روز بدون اطلاع دادگاه در بازداشت نگه دارند، افشا شد.

همچنین این رسانه فاش کرد، تاکنون حکم زندان حدود ۲۰۰۰ نفر از اهالی غزه (که از داخل این منطقه ربوده شدند) صادر شده است، تمامی این افراد از سوی نهاد‌های امنیتی متهم هستند که علیه ارتش اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست دست به اقدام زده‌اند یا آنکه در عضویت گروه‌های فلسطینی بودند، اتهامی که این اسرا هرگز اجازه دفاع در مقابل آن را نداشته اند.

با این حال دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در پاسخ به دادخواست کمیته مبارزه با تروریسم و سازمان‌های حقوقی دیگر، به کابینه اسرائیل یک هفته مهلت داد تا ساز وکاری را فراهم کند که یک مامور از نهاد قضائی شکایت زندانیان اهل غزه را جمع آوری و به دادگاه منتقل کند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

از سوی دیگر سازمان‌های مدافع حقوق اسرای فلسطینی اعلام کردند، به موازات این جنایت، رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت مشابهی در کرانه باختری و قدس است.

این گزارش که توسط سازمان‌های مدافع حقوق زندانیان و بازداشت شدگان فلسطینی متنشر شده از جنایت بزرگ بازداشت زنان و کودکان در کرانه باختری، پرده برداشت و همچنین خبر داد شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری، قدس به مرز ۹ هزار نفر نزدیک شده است.

براساس بیانیه مشترک باشگاه اسرا، هیئت امور اسرا و موسسه حقوق بشر وجدان صادر کردند، رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز بیش از ۲۹۵ زن را بازداشت کرده در حالی که شمار کودکان و نوجوانان بازداشت شده نیز از مرز ۶۳۰ نفر گذشته است.

صهیونیست‌ها دست کم ۷۶ روزنامه نگار را هم بازداشت کرده‌اند که ۴۹ نفر از آنها در حبس اداری (احتیاطی) قرار گرفته‌اند.

همچنین شمار اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که نامشان به طور رسمی به ثبت رسیده تا ابتدای ماه جاری میلادی بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شده است که ۳۴۰۰ نفر از آنها در بازداشت اداری به سر می‌برند.

براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های فلسطینی، فلسطینیان بازداشت شده در معرض شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفته، در حالی که تصاویر منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان هم نشان می‌دهند، اسرای فلسطینی موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار دشواری به سر برده و حداقل امکانات نیز از آنها سلب شده است.

گفتنی است تصاویر اخیری که در رسانه‌های عبری زبان منتشر شده، نشان می‌دهد سلول‌های اسرای فلسطینی حتی فاقد تشک بوده و اسرا مجبور هستند بر روی کف چوبی یا آهنی آن بخوابند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: غزه ، رسانه صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار