آخرین وضعیت روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت

فرماندار شفت گفت: عملیات نقشه برداری از واحد‌های خسارت دیده از آتش سوزی تمام شده و در حال آواربرداری هستیم.

مهدی نقدی، فرماندار شهرستان شفت با اشاره به آغاز آواربرداری از ساختمان‌های خسارت دیده و سوخته ناشی از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم (ع) گفت: از جمعه گذشته کار آواربرداری شروع شده است و ادامه دارد و شاهد همکاری خوب اهالی و اداره بنیاد مسکن شهرستان هستیم.

او با بیان اینکه کار آواربرداری دارای پیشرفت ۳۰ درصدی بوده و ادامه خواهد داشت، افزود: آواربرداری تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

فرماندار شفت از انجام کامل نقشه برداری از بلوک‌ها و واحد‌ها قبل از آواربرداری خبر داد و تصریح کرد: اجازه ندادیم که حق کسی ضایع شود و لذا ۲ اکیپ کارشناسی اداره بنیاد مسکن در منطقه مستقر شدند تا کار نقشه برداری به درستی انجام و مالکان و حدود واحد‌ها مشخص شود.

نقدی هر بلوک را دارای یک تا ۳ طبقه دانست و گفت: برای هر طبقه (واحد) تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۱۷ ساله ۳۵۰ میلیون تومانی تخصیص یافته و مالکان تا ۳ سال فرصت دارند که واحد‌های خسارت دیده را بسازند.

او همچنین به هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت صدور رایگان پروانه ساخت و نظارت بر پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: یک شعبه از اداره بنیاد مسکن شهرستان شفت در روستای امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شده و لذا نیازی نیست که افراد جهت دریافت پروانه به شهر مراجعه کنند.

فرماندار شفت با اشاره به پیگیری‌های استاندار گیلان جهت تخصیص تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان یادآور شد: از مجموع ۱۳۰ بلوک خسارت دیده، ۶۰ بلوک (معادل ۱۲۰ واحد) دارای بیمه بودند و لذا مراحل پرداخت خسارت از ۲۵۰ میلیون تومان تا سقف یک میلیارد تومان در حال انجام است.

نقدی از استقرار شعب مرتبط با اسناد ملکی و هویتی همچون ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد در منطقه نیز خبر داد و گفت: افراد می‌توانند شناسنامه و سایر مدارک هویتی خود را مجددا دریافت کنند.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داده بود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.