توقیف ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت ایجاد آلودگی صوتی در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از توقیف ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک و دارای آلودگی صوتی و تولید صدای ناهنجار از اگزوز آنها در این شهرستان خبر داد.

 حمید نوری   بیان کرد: در دومین شب از اجرای طرح برخورد با و وسایط نقلیه فاقد پلاک و دارای آلودگی صوتی، تعداد ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت هنجارشکن که با دست‌کاری اگزوز تولید صدای ناهنجار و یا نصب انواع کیت‌های تولید صدا در اگزوز باعث ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری و انجام حرکات مخاطره‌آمیز، زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی‌نظمی در معابر را به وجود آورده بودند، توقیف و روانه پارکینگ شدند.

وی افزود: با اجرای طرح توقیف وسایط نقلیه هنجارشکن در صورت رؤیت هر گونه صدای ناهنجار و آلودگی صوتی توسط رانندگان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها، علاوه بر توقیف سیستمی، توقیف در پارکینگ، اعمال قانون، ثبت نمره‌منفی معرفی به مراجع قضائی و بعد از پرداخت انواع خلافی، عوارض و مالیات فرایند ترخیص امکان‌پذیر است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با تأکید بر هشدار به هنجارشکنان، تصریح کرد: مراکز و تعمیرگاه‌هایی که نسبت به فروش و نصب و دست‌کاری انواع تجهیزات آلودگی صوتی بر روی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها فعالیت دارند با دستور مرجع قضائی و همکاری اداره اماکن با تشکیل پرونده قضائی، مهروموم و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 وی در پایان با اشاره به اینکه پلیس با افرادی که بخواهند نظم و آرامش شهروندان را خدشه‌دار کنند برابر قانون برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این‌گونه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک آنها مشخص شود.

برچسب ها: فراجا ، آلودگی صوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار