تعرض با اسپری به گوردخمه‌های سکاوند

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه ضمن اشاره به تعرض صورت‌گرفته با اسپری به گوردخمه‌های سکاوند(اسحاق‌وند) هرسین گفت: به علت دسترسی سخت به این اثر تاریخی،تعددی که آثار تاریخی در سطح استان داشته و در مقابل کمبود نیروی انسانی و امکانات، امکان مراقبت دائمی از این اثر وجود ندارد.

کیومرث خانی لعل‌آبادی معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص مخدوش شدن اثر تاریخی گوردخمه اسحاق‌وند(سکاوند) هرسین، گفت : متأسفانه شخص یا اشخاص ناشناس با استفاده از اسپری مشکی بر روی گوردخمه اسحاق‌وند(سکاوند) هرسین نوشته‌هایی را درج  کرده و به این اثر تاریخی تعرض کرده اند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده متاسفانه آسیب‌هایی به لحاظ ظاهری متوجه این اثر شده است که نیازمند پاکسازی و مرمت است و در اسرع وقت در دستور کار کارشناسان این اداره‌کل قرار خواهد گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه علت وقوع این حادثه را تعدد آثار تاریخی و کمبود نیروی انسانی برای مراقبت از این آثار عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه گوردخمه‌های اسحاق‌وند در ارتفاعات کوهستانی با دسترسی سخت واقع شده‌اند و امکان مراقبت دائمی از آن به دلیل تعدد آثار تاریخی در سطح استان و کمبود نیروی انسانی و امکانات، وجود ندارد، متاسفانه این اتفاق رخ داده است.

وی گفت: باید با انجام آگاهی بخشی و کار فرهنگی با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و و توان رسانه‌ها و صدا و سیما کار اساسی شرایطی را ایجاد کنیم تا در آینده شاهد تکرار چنین رفتارهای بیمار گونه‌ای در قبال آثار ارزشمند و بی تکرار تاریخی کشور نباشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.