کارشناس مسائل بین الملل:

صهیونیست‌ها با جنایاتشان می‌خواهند حماس را مجبور به پذیرش شروط خود کنند

تقوی گفت: بمباران غزه نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در مذاکرات هیچ گونه حسن نیتی ندارند و اساسا به دنبال به هم زدن مذاکرات هستند.

علیرضا تقوی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر در ارتباط با انجام مذاکرات آتش بس در غزه گفت: ابتدا باید عنوان کنیم که از اساس معتقد هستم که این مذاکرات آتش بسی که صهونیست‌ها مدعی آن هستند فریب است و تلاش برای رسیدن به توافق دروغی بیش نیست.

وی اظهار کرد: به دلیل آن‌که شرط‌های صهیونیست‌ها را برای توافق آتش بس می‌دیدم که هیچ گونه تفاوتی با ادعا‌ها و شروط قبلی آن‌ها ندارد. نکته دوم آن است که بمباران نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در مذاکرات هیچ گونه حسن نیتی ندارند و اساسا به دنبال به هم زدن مذاکرات هستند.

وی افزود: چون نتانیاهو به ادامه جنگ احتیاج دارد بر خلاف بسیاری از روسای اتاق جنگ صهیونیست‌ها که معتقد هستند باید جنگ متوقف شود و به تبادل اسرا بپردازند.  

تقوی گفت: لذا باید گفت که صهیونیست‌ها حملات اخیر را در نقاطی انجام دادند که اعلام کرده بودند آوارگان باید اسکان پیدا کنند یعنی آن نقطه منطقه امن بود و دقیقا همان  نقطه امن را بمباران کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها بمباران می‌کنند و دلیل هم این است که می‌خواهند شرایط خود را برای توافق به حماس تحمیل کنند. اما موضوع مشخص این است که این شروط توسط حماس پذیرفته نخواهد شد. در نتیجه نتانیاهو سعی دارد با افزایش فشار بیشتر به مردم غیر نظامی حماس را مجبور کند که شروط را بپذیرد.

وی عنوان کرد: اکنون خطوط درگیری تفاوت خاصی پیدا نکرده و تنها در یکی دو روز گذشته صهیونیست‌ها از محوری در رفح پیشروی‌هایی داشتند، اما این پیشروی‌ها سازمان نظامی حماس را با مشکل مواجه نکرده است. صهیونیست‌ها فاقد برنامه هستند و نقشه مشخصی برای پایان جنگ در غزه ندارند و به تشدید جنایات خود در غزه روی آورده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
هیچ جور نمیشه که این آفتهای انسانیت روی زمین مخصوصا نتانیاهو را ترور کرد.ترور ساخته دست اسرائیلیهاست و با همان فن خودشان بهشون ضربه بزنید.تا جهانی از دستشان راحت شوند.
آخرین اخبار