مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد؛

برگرداندن بیش از ۱۲۳ هزار مترمربع اراضی ملی به بیت‌المال در دولت سیزدهم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کشور ما یک رئیس‌جمهور صادق و مرد میدان را از دست داده و فقدان ایشان ضایعه بزرگ و دردناکی برای امت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کشور ما یک رئیس جمهور صادق و مرد میدان را از دست داده و فقدان ایشان ضایعه بزرگ و دردناکی برای امت است، تصریح کرد: در مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همانند گذشته و حتی با جدیت بیشتر برای انجام وظایف و تکالیف قانونی خود تلاش می‌کنیم.

علیرضا مزینانی با بیان اینکه شهادت آیت‌الله رئیسی برای انقلاب و ملت ایران ضایعه بزرگی بود، گفت: رئیس جمهور شهید، مردمی بود و تمام دغدغه‌اش رفع مشکلات مردم به‌ویژه محرومان جامعه بود و برای همین در دل عموم مردم جا داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصه‌های دولت سیزدهم به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی نگاه تعاملی با مجلس بود و این موضوع در موفقیت در زمینه مدیریت موضوعات مختلف کشور بسیار موثر بوده است، افزود: ایشان با رای میلیونی مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب شد و با وداع میلیونی مردم هم رفت و در ادبیات سیاسی ما واژه شهادت را در بین مسئولان کشور بعد از سال‌ها زنده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه رویکرد دولت به‌ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه محیط زیست کشور نیز همواره توسعه و رشد اقتصادی کشور توامان با حفظ محیط زیست بوده است، اظهار کرد: ایشان موضوع محیط زیست را همواره هم تراز با توسعه می‌دانستند و این نگاه دولت در امور برای دستگاه محیط زیست کشور بسیار حائز اهمیت بوده است.

مزینانی با تاکید بر اینکه با شهادت دکتر رئیسی، کشور ما یک رئیس جمهور صادق و مرد میدان را از دست داده و فقدان ایشان ضایعه بزرگ و دردناکی برای کشور است، اظهارکرد:، اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند تلاش‌ها برای انجام امور کشور همچنان و باقوت بیشتر ادامه خواهد داشت و خللی در این روند به وجود نخواهد آمد. ما نیز در مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همانند گذشته و حتی با جدیت بیشتر برای انجام وظایف و تکالیف قانونی خود تلاش می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اقدامات انجام شده در استان تهران نیز بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و تاکید دولت قوی و مردمی سیزدهم بوده است، تصریح کرد: این اقدامات در جهت سامان‌بخشی به چالش‌های موجود در حوزه آب، خاک، هوا و تغییر اقلیم و جلوگیری از تخریب محیط زیست صورت گرفته و خوشبختانه با نگاه و رویکرد محیط زیستی دولت سیزدهم عمده مسائل و مشکلات با جدیت پیگیری و رفع شده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده این اداره کل در طول دولت سیزدهم با اشاره به پایش حدود ۲۹ هزار واحد صنعتی و خدماتی استان از ابتدای دولت تاکنون افزود: این پایش‌ها منجر به صدور ۹۹۵۲ اخطاریه زیست‌محیطی برای واحد‌های آلاینده شده است.

مزینانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست انسانی طی این مدت اظهار کرد: پلمب ۴۲۶ واحد آلاینده و غیرمجاز، جمع آوری و انتقال ۹۰۵ واحد صنعتی، ۱۶ هزار و ۴۲۶ مورد خوداظهاری واحد‌های صنعتی و خدماتی نیز از دیگر اقدامات از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه همچنین از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۱۰۴۰ پرونده حقوقی در مراجع قضایی برای تخلفات محیط زیستی و تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در مجموع ۱۲۱۴ حکم توسط مرجع قضایی برای پرونده‌های متشکله و قبلی صادر شد.

مزینانی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۹۰ متر مربع از اراضی ملی با پیگیری حقوقی این اداره کل و با حکم قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی پیگیری اجرایی شدن برنامه عمل حفاظت از هشت گونه مهم را از جمله اقدامات شاخص در حوزه محیط زیست طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه عمل برای گونه‌های جانوری در معرض تهدید و انقراض شامل پلنگ، خرس قهوه ای، قوچ و میش، آهو، هوبره، بالابان، افعی لطیفی و ماهی قزل آلای خال قرمز بوده است. بر اساس این برنامه با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، ضرورت‌ها و اولویت‌های حفاظتی و تحقیقاتی همچنین فرصت‌ها، تهدید‌ها و ظرفیت‌های موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به پیگیری اصلاح مرز مجموعه حفاظتی جاجرود، تداخلی با شهرستان پردیس و پاکدشت که منتج به اصلاح مرز در ناحیه جنوبی تداخلی با شهرستان پاکدشت به میزان ۲۱۳۴ هکتار همچنین الحاق اراضی مستعد موسوم به پاچالک به مساحت ۹۰۸۹ هکتار به منطقه حفاظت شده جاجرود شد، تصریح کرد: بر همین اساس مشکلات مردم به لحاظ ساخت و ساز در ناحیه اصلاحی همچنین معضلات مربوط به کارگاه‌های مستقر در برخی لکه‌های صنعتی برطرف شد.

مزینانی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان پرداخت و گفت: طی این مدت ۵۶۳ متخلف شکار و صید دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین در ماموریت‌های ماموران یگان حفاظت تعداد ۸۳ سلاح غیر مجاز، ۲۲۴ سلاح مجاز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت در مجموع تعداد ۴۴۴ فقره تخلف در سطح استان تهران برخورد شده است، اظهار کرد: ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز حیات وحش در طول این مدت حدوده ۳۰ میلیارد ریال بوده که توسط متخلفان پرداخت شده است.

مزینانی در پایان با تاکید بر اینکه محیط زیست کشور برای رسیدن به جایگاه رفیع خود مسیری طولانی در پیش دارد و این مسیر نیز با چراغ راهی که رئیس جمهور شهید پیش روی ما قرار داده طی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه کسانی که توسط دولت شهید جمهور در حوزه محیط زیست مشغول کار هستند باید با جدیت اهداف و آرمان‌های این شهید را ادامه می‌دهند و این بهترین بیعت با ایشان خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط زیست ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار